• Anonym (dåliga nerver))

Att ta en tablett mot nervositeten...

Ville bara höra om det är fler som tänkt lika..
    Jag blir så himla nervös, särskilt i stora grupper..
    får hög puls och darrar.. så att det syns verkligen!
    Jag har tänkt ta en betablockerare på vår stora dag,
    jag vet av erfarenhet att det funkar toppen just för ändamålet...
    Fler med samma problem eller någon med en annan lösning på problemet?

• Svar på tråden Att ta en tablett mot nervositeten...
  • Anonym

Jag hade nog varit försiktig. Finns risk för olika biverkningar, yrsel, huvudvärk, illamående, diarée, trötthetetc.
    Kan tänka mig att dåsighet är den vanligaste biverkningen och det är inte kul.

Tar själv en massa lugnande preparat och jag kan garantera att är man inte van vid medicinen är det stor risk att du kommer bli trött. Likaså kan jag bli känsloavtrubbad.

Kanske inte så kul på sitt bröllop.

Du bör nog tala med en läkare och rådfråga samt testa medicinen innan så du vet hur din kropp reagerar.

• Kattpoet

Bör knalla till doktorn och kolla  om allt står rätt till, du kan ha  någon konstig bristsjukom dom som gör dig nervös. Berätta om besväret och  be dem ta ett blodprov.

När jag har lågt på zink blir jag nervös som attan men  när det är borta är jag ko lugn.

• Chicita

Lite kontroversiellt kanske, men jag skulle hellre tagit en snaps än en tablett...
    Det har också lugnande effekt och det mesta hinner gå ur innan ni ens börjar middagen och kanske dricker mer.
    Och man blir ju inte full på en snaps heller direkt Glad

• Bettina

Finns små jägerflaskor, ta en hutt innan ni går in. Tugga sen tuggumi.

• mamma56

Betablockerare är ingen lugnande medicin utan den sänker blodtrycket och bromsar det autonoma nevpåslaget lite. Kan vara en idé att ta vid en sån här situation tycker jag.  Men du borde gå till doktorn och kolla din sköldkörtel. Ibland kan en överprod. av sköldkörtelhormon ge såna besvär som du har.

• Hoffsennanen Tottoplex
    Bettina skrev 2011-08-02 14:34:11 följande:
    Finns små jägerflaskor, ta en hutt innan ni går in. Tugga sen tuggumi.
    HAHA!! Den gillar jag
  • Topsy

Om enda allternativet hade varit att ta lugnande innan jag skrider fram till altaret,,ja då hade jag hellre avstått.
    Nervösa är väl varenda brudpar en sådan här dag, och det ska nog höra till.
    Tänk dig att stå där framme och kanske sen inte hänga med i allt eller ännu värre,,,,inte komma ihåg perfekt efteråt.Nu förstår jag att du inte på något vis menar att vara drogad,men jag skulle allt tänka mig för, du kanske inte ens tål den medicinen som någon skrev tidigare.
    Dock fanns det ju andra bra förslag i de tidigare inläggen som du har fåttFlört
    Lycka till!!

• Anonym (Psykpersonal)
    Topsy skrev 2011-08-02 18:44:46 följande:
    Tänk dig att stå där framme och kanske sen inte hänga med i allt eller ännu värre,,,,inte komma ihåg perfekt efteråt.
    Risken är ju att det är just så det blir om man är för nervös och får en black-out.

Betablockerare är ju som nämnts inte alls samma sak som lugnande. Jag tycker tvärtom det kan vara en ok lösning om du har testat flera gånger innan och vet hur du reagerar. Det vore ju trist om du fick blodtrycksfall och svimmade mitt i alltihop!
  • Anonym
    Topsy skrev 2011-08-02 18:44:46 följande:
    Om enda allternativet hade varit att ta lugnande innan jag skrider fram till altaret,,ja då hade jag hellre avstått.
    Nervösa är väl varenda brudpar en sådan här dag, och det ska nog höra till.
    Tänk dig att stå där framme och kanske sen inte hänga med i allt eller ännu värre,,,,inte komma ihåg perfekt efteråt.Nu förstår jag att du inte på något vis menar att vara drogad,men jag skulle allt tänka mig för, du kanske inte ens tål den medicinen som någon skrev tidigare.
    Dock fanns det ju andra bra förslag i de tidigare inläggen som du har fåttFlört
    Lycka till!!
    Haha...vem säger att man kommer ihåg något ändå?
  • Anonym (dåliga nerver))

Hahaha! Anledningen till att jag postade den här tråden anonymt är för att jag anade att folk skulle missförstå och börja gnälla om biverkningar, minnesluckor och annat hysteriskt.. Som jag skrev så vet jag av erfarenhet att dessa tabletter fungerar bra för mig.. Tog en då jag skulle vittna vid en rättegång, och de funkade jättebra.. Jag har inga problem med nervositet i vanliga livet, mer som scenskräck kanske.. Och då får jag jättehög puls, blir riktigt skakis och skulle isåfall inte komma ihåg ett skit av brällopet... Dricker inte alkohol och skulle aldrig stå framme i kyrkan och stinka sprit... :-P betablockerare sänker pulsen då den rusar och jämnar ut blodtrycket, några lugnande skulle jag aldrig stoppa i mig någonsin...

Svar på tråden Att ta en tablett mot nervositeten...