• Tessann

Äntligen hittat mina ringar!

Nu har jag hittat dom jag vill ha!!

Och på Guldfynd av alla ställen!!! (jo jag har läst den lååååånga tråden om hur dålig kvalite det är, men bryr mig inte)

Vi har ju redan gift oss men jag har inte vetat vad jag ville ha för ringar.. men nu! Och då Guldfynd nu dessutom hade 25% på allt så hamnade det mer i min/vår prisklass.. så ca 17000kr betalar jag för båda!
    Nu lääängtar jag bara tills de kommer :)

Vad tror ni? Bara kul å veta, jag kommer inte ändra mig bara för att någon säger nåt ;)

• Svar på tråden Äntligen hittat mina ringar!
  • bruden

Nääää men inte kan du köpa skräp på Guldfynd heller!!! *ironi* Tycker de var jättefina! Okay, jag är ingen "sten-i-ringen"-tjej men de var verkligen fina ändå

• millan

Jättefina ! Jag köpte den ena ringen på guldfynd. Liknande den som du har med en sten. Fast min har en fyrkantig sten och är lite bredare. Sen ska jag göra en likadan som din andra. Jag har nämligen en duldring med diamanter i som ska bli i vitguld och precis som din !! Men det får en annan guldsmed göra !!
    Och håller med dig : jag LÄNGTAR tills dom kommer på. Skrattande 

• Lisa201109
    millan skrev 2011-08-03 08:00:56 följande:
    Jättefina ! Jag köpte den ena ringen på guldfynd. Liknande den som du har med en sten. Fast min har en fyrkantig sten och är lite bredare. Sen ska jag göra en likadan som din andra. Jag har nämligen en duldring med diamanter i som ska bli i vitguld och precis som din !! Men det får en annan guldsmed göra !!
    Och håller med dig : jag LÄNGTAR tills dom kommer på. Skrattande 
    Kan man alltså göra rödguldsringar vita i efterhand? Köpte en förlovningsring i rött guld, är mycket nöjd men hade egentligen tänkt ha den i vitt guld, men den fanns inte i vitt. Min vigselring kommer dock att vara i vitt guld.
    Vad kostar det att fixa? 
  • millan

Jag tror inte dom bara kan lägga på vitguld ovanpå en rödguldring. Han köper guldet av mig. Detta är en "gammal" ring som jag aldrig använt som han ska göra om. Jag vet inte riktigt vad det kommer att kosta än. Jag ska träffa guldsmeden i morgon, så jag hoppas få reda på pris då !!
    Det kan nog bli fint att blanda guldet som du ska göra ! 

• LoJ

Man kan göra om guldringar till vitguldsringar. Man rhodierar (eller vad det nu heter) om dom, dvs man lägger en vitguldsbeläggning ovanpå. Problemet kan dock vara att när ringen slits så syns rödguldet igenom ganska snabbt och då måste man göra om behandlingen, detta kommer då behövas göras med jämna mellanrum hela livet.

• Lisa201109
    LoJ skrev 2011-08-04 09:30:39 följande:
    Man kan göra om guldringar till vitguldsringar. Man rhodierar (eller vad det nu heter) om dom, dvs man lägger en vitguldsbeläggning ovanpå. Problemet kan dock vara att när ringen slits så syns rödguldet igenom ganska snabbt och då måste man göra om behandlingen, detta kommer då behövas göras med jämna mellanrum hela livet.
    Okej, tack för svaren! Ska vänta och se hur jag trivs med en rödguldsring och en vitguldsring... 
  • Lisa201109

Förresten:

Tessann: Mycket fina ringar och kommer nog att bli superfina tillsammans! 

• millan
    LoJ skrev 2011-08-04 09:30:39 följande:
    Jaha ok !! Då vet man det. Skrattande
  • förlovadflicka

Jättefina! 17000 är väl mycket för ringar, det måste ju också finnas en anledning till att de kostar så mycket, och eftersom ringarna runt 3000 och uppåt är helt och så kan väl inte dina vara "skit" heller? ;) Min förlovningsring är från guldfynd och jag älskar den, är något i 18k guld så är det bra, jag hade inte märkt en skillnad om det var schalins eller något annat lite mer fancy :)

Svar på tråden Äntligen hittat mina ringar!