Anonym (intressant) skrev 2011-08-05 20:00:39 följande:
Mycket intressant, det är med ÄL är nåt jag funderat över på sista tiden. Fyller snart 30 och har sista par åren kännt av typ ALLT mer. Har aldrig fattat vad PMS var men nu är jag redo att flytta hemifrån varje månad, sambon lever på nåder ungefär. Mycket märkligt. Har även haft gruvliga menssmärtor dag 1 sista halvåret/året, det ökar succesivt. Sånt har jag inte märkt av på många många år. Nu är jag sängliggande en dag med diarré, magsmärtor och illamående. Vad kommer det sig av, undrar man ju...
Men det intressanta är att jag även fått precis de smärtor i sidan (antar att det är ungefär där ÄS sitter) med jämna mellanrum men har inte alls kopplat det till ÄL. Men har många ggr tänkt att det var blindtarmen.
Men varför börjar det först nu??
Din kropp förändras ju hela tiden, jag tycker inte att det är ett dugg konstigt. Det kan ju vara tvärtom också, jag hade fruktansvärda smärtor i tonåren, sen åt jag p-piller i drygt 10 år, nu när jag slutat så har jag inte alls så ont! Din kropp lever! :) Den påverkas av alla möjliga saker!