• Anonym (fundersam)

börjat känna av ägglossningen efter 30

Chansar och hoppas att någon känner igen sig, eller har någon ide om vad det kan vara.. har inte märkt av äl alls innan, men senaste halvåret är jag öm vid höger äggstock varje äl, hela perioden.. Har varit hos gyn som kollat med ul och han såg ingenting.. Har inga barn, har varit gravid förut, och hoppas nu på tillökning...Vad kan det bero på? Mycket tacksam för hjälp!

• Svar på tråden börjat känna av ägglossningen efter 30
  • Anonym (hm)

Med risk för att låta lite äcklig nu, men man brukar få en speciell flytning när man har ägglossning ungefär som äggvita, lite segt med andra ord (och genomskinlig).
    Man ska ju inte behöva gå och ha ont, om det inte ger sig får du gå iväg igen och bli kollad. Ibland får man stå på sig lite mot sjukvården ;)

• Anonym (fundersam)

Haha, det är lugnt.. Vet att jag har äl, laddade ner en sådan app till telefonen och mensen har stämt på timmen efter dess uträkning... Undrar om det kan vara för att jag nu medicineras för min underfunktion i sköldkörteln, det styr ju hormoner också... Bara så skumt det här... :-/

• Anonym

Sådär hade jag varje ägglossning i tonåren, hade så ont så läkaren trodde att det var blindtarmen, tills jag berättade att den redan var borta :) Det där höll på tills jag började äta p-piller och idag känner jag inget av det.

Kroppen förändras ju hela tiden, så att du har fått det efter 30 är nog inget konstigt. Men det kan ju vara bra att få komma till en läkare så att du kan få något för smärtan.

• Zelmah

får alltid ont i nån av äggstockarna vid äl (brukar ju vara varannan sida varannan gång) är inte det normalt?! Förvånad

• Anonym (Aj)

Inte varje gång, men ibland, får jag jätteont i ena äggstocken vid ägglossning. Jag är 28, och det började förra året. Även mensvärken har blivit mycket kraftigare senaste halvåret. Och perioden kortare. Det är mycket underligt med de där hormonerna, tänker jag...

Zelmah, jo, jag tror att det är normalt. Har pratat med några tjejkompisar om det här, och vissa känner det, andra inte. Ibland är det ena äggstocken och ibland är det andra.

• Anonym (intressant)

Mycket intressant, det är med ÄL är nåt jag funderat över på sista tiden. Fyller snart 30 och har sista par åren kännt av typ ALLT mer. Har aldrig fattat vad PMS var men nu är jag redo att flytta hemifrån varje månad, sambon lever på nåder ungefär. Mycket märkligt. Har även haft gruvliga menssmärtor dag 1 sista halvåret/året, det ökar succesivt. Sånt har jag inte märkt av på många många år. Nu är jag sängliggande en dag med diarré, magsmärtor och illamående. Vad kommer det sig av, undrar man ju...

Men det intressanta är att jag även fått precis de smärtor i sidan (antar att det är ungefär där ÄS sitter) med jämna mellanrum men har inte alls kopplat det till ÄL. Men har många ggr tänkt att det var blindtarmen. Obestämd

Men varför börjar det först nu??

• Anonym
    Anonym (intressant) skrev 2011-08-05 20:00:39 följande:
    Mycket intressant, det är med ÄL är nåt jag funderat över på sista tiden. Fyller snart 30 och har sista par åren kännt av typ ALLT mer. Har aldrig fattat vad PMS var men nu är jag redo att flytta hemifrån varje månad, sambon lever på nåder ungefär. Mycket märkligt. Har även haft gruvliga menssmärtor dag 1 sista halvåret/året, det ökar succesivt. Sånt har jag inte märkt av på många många år. Nu är jag sängliggande en dag med diarré, magsmärtor och illamående. Vad kommer det sig av, undrar man ju...

Men det intressanta är att jag även fått precis de smärtor i sidan (antar att det är ungefär där ÄS sitter) med jämna mellanrum men har inte alls kopplat det till ÄL. Men har många ggr tänkt att det var blindtarmen. Obestämd

Men varför börjar det först nu??
    Din kropp förändras ju hela tiden, jag tycker inte att det är ett dugg konstigt. Det kan ju vara tvärtom också, jag hade fruktansvärda smärtor i tonåren, sen åt jag p-piller i drygt 10 år, nu när jag slutat så har jag inte alls så ont! Din kropp lever! :) Den påverkas av alla möjliga saker!
  • Anonym (hoppas)
    Anonym skrev 2011-08-05 22:15:23 följande:
    Din kropp förändras ju hela tiden, jag tycker inte att det är ett dugg konstigt. Det kan ju vara tvärtom också, jag hade fruktansvärda smärtor i tonåren, sen åt jag p-piller i drygt 10 år, nu när jag slutat så har jag inte alls så ont! Din kropp lever! :) Den påverkas av alla möjliga saker!
    Åh jag hoppas att det blir likadant för mig! Har precis slutat med p-piller efter 15 års användande. Minns med fasa hur jag vred mig av smärta i mitt flickrum varenda gång jag hade mens i tonåren...
Svar på tråden börjat känna av ägglossningen efter 30