Vad normalt att lägga på fotograf??
Photo session 1-2h
halvdag/heldag?
Photo session 1-2h
halvdag/heldag?
Många bröllopsbudgetar brukar föreslå att man lägger ungefär 10 procent av sin totala budget på fotografen.
Det är ju väldigt individuellt.
Det finns en proffsfotograf här i dalarna som "bara" tar 2500:- för en halvdag. Men då får man bara 10 kort efteråt. Eller rättare sagt man får välja ut 10 kort. Korten har hans logga på sig och får inte spridas hur som helst utan hans medgivande. Extra kort kan kosta upp till 250:- per kort.
En annan proffsfotograf tar 10000:- för en halvdag. Då får man alla kort från dagen, men 15 är redigerade och har en väldigt diskret signatur medans dom andra korten har en maffigare logga på sig.
Också där kan man köpa loss fler kort.
Har sett att det finns möjlighet att boka limo + fotografering till ett paket också med novalimo. Men jag vet inte vad det kostar och jag vet inte om jag gillar fotografens bildspråk. myheart hade anlitat honom. Och det är absolut inget fel på deras bilder. Många är jättefina. Men min personliga smak säger att det inte är rätt för mig.
Vi har valt en fotografistuderande som får kläder, resa och två nätter på hotell betalt + tillgång till bilderna i sin framtida karriär och en amatörfotograf som är kollega till sambon, han får kläderna betalda + en slant ca 2-3000:- eller nåt.
Med två fotografer så borde vi få någon bild vi gillar... Vi har även en proffsfotograf på "standby" som kan komma till kyrkan dagen efter om vi blir riktigt missnöjda med fotograferingen.
Hoppas det hjälper dig lite med pristankarna
Om dessa är _bäst_ i Sverige eller ej kan förstås diskuteras..! Men det är ganska många av bröllopsfotograferna som ligger i den prisklassen, enligt sina prislistor...