• excited

Billiga vitguldsringar / titanringsfundering

Nu är man i valet och kvalet mellan titanring eller vitguld. Titanringar kan verkligen vara riktigt snygga, det som får mig att tveka är att jag vill ha vigselringen i vitguld (ärvd). Vad jag har läst så är titan lite mörkare, därför kanske det inte passar så bra ihop? Har ni några erfarenheter av detta? Glad

Sedan undrar jag om ni har några bra tips på ställen som har billiga släta vitguldsringar. De billigaste jag hittar ligger runt 4000, vilket känns ganska saftigt..

• Svar på tråden Billiga vitguldsringar / titanringsfundering
  • Trivia

Jag tycker att titan och vitt guld är jättefint tillsammans. Däremot har jag lite svårt för att blanda vitt och rött guld.
    Guldpriserna har ju stigit enormt mycket de senaste åren. Vi har vitt guld i våra förlovningsringar som vi köpte för snart 5år sedan och de kostade då 4000kr så det låter rätt så billigt med 4000kr/st. Rött guld är ju billigare. 

• Tessann

Smaken är ju som baken :)

Men jag har en förlovningsring i Titan.. och nu när jag skulle köpa vigselring så testade jag med en vitguldsring och det såg inte snyggt ut.. tycker jag.. titanringen som jag älskat såg lite för "robust" ut om VG-ringen.. så det slutade med att jag nu har köpt 2 helt nya ringar i vitguld.

Nu hoppas jag bara att det går att ta ut/in titanringen lite så jag kan ha den på ett annat finger då den är så fin.

Och jag har beställt mina ringar på Guldfynd.. bra priser och nu hade dom extra 25% så det blev rätt prisklass då :) Sen finns det en lååång tråd om hur dålig kvalite Guldfynd har.. men jag bryr mig inte.

• excited

Hm, det är så svårt... Blir nog eventuellt en titanring till sambon och en vitguld till mig i sådana fall. Han jobbar rätt fysiskt krävande varje dag, så är nog bra med en ring som tål mycket åt honom, medan jag inte vill riskera att det blir för lustiga färger att blanda ihop om man sedan vill ha en vitguldsring till vigseln. Får väl se vad han har för planer, det är han som får stå för frieriet, jag försöker bara få in honom på rätt spår när det gäller ringarna Solig

Svar på tråden Billiga vitguldsringar / titanringsfundering