Efter att ha planerat för den stora dagen hur länge som helst, och sen dessutom lagat i stort sett all mat till över 100 gäster så trodde jag faktiskt att jag skulle må hemskt när bröllopsdagen väl kom.
Men det gjorde jag inte!
Vi hade tagit in på ett billigt hotell, men det var nog väldigt bra, eftersom inga saker fanns omkring oss att pyssla med eller fixa i sista minuten.
Däremot hade jag bestämt mig för att fixa hår och makeup alldeles själv. Det ångrar jag visserligen inte, men jag hade alldeles för lite tid under förmiddagen för att jag skulle kunna göra om sminkningen om den gick på tok. Och det gjorde den naturligtvis!
Men strunt samma, det var bara att gilla läget och bege sig till fotograferingen ändå, som vi beställt två timmar innan vigseln. DET mina vänner var en höjdare. Hur kreativa vi än var med idéer hit och di,t så var vi ju ändå klara med fotograferingen en hel timme innan vigseln.
Kändes hur avslappnat som helst, både under fotograferingen, och den sköna vilan vi fick därefter med lite medhavd smörgås att peppa sig med.
Fotograferingen innan var helt underbar förresten! Det var SÅ speciellt t ex att få stå och se in i varandras ögon så länge innan man skulle säga ja till varandra. Det var superhäftigt och gav en massor av kickar inför det stora som skulle ske! Vi var alldeles lugna när vi kom till kyrkan, men väl där så bröt jag ihop av glädjetårar och känslor när jag såg alla musiker, släktingar och brudfölje som klätt upp sig så för vår skull!
Men i alla fall JA jag kunde njuta av varenda minut den dagen! jag var SÅ lycklig, liksom min man.
Dock ska man veta att jag nästan var för sjuk och utmattad för att kunna deltaga egentligen, men var t ex SÅ lycklig att jag i alla fall fått tillbaka rösten och kunde läsa mina löften i kyrkan.
Ibland så kan man faktiskt bli extra avslappnad och lycklig bara för att man får vara med på sin stora dag. Även om man egentligen lyckats bli jättesjuk samma vecka som bröllopet. Även om sminkningen inte ser klok ut. Även om man jobbat ihjäl sig och inte kan sova under nätterna innan pga hosta. Även om man är gravid och inte kan stå upprätt så länge.
Passa på och njut så mycket ni kan ni andra som skall gifta sig! Jag åt väldigt lite av den goda maten, men annars så försökte jag njuta av varje sekund!