• Madonnan

Tips på låt till solosång under vigseln

Var på min bästa kompis bröllop för några dagar sedan och de hade, precis som vi ska ha, en borgerlig ceremoni utomhus.
    Vigseln var jättevacker, men när det sedan blev dags för solosången så fick hörde jag ju direkt att de valt samma underbara låt som vi tänkt ha som solo på våran vigsel, Chris Medinas "What are words".
    Hade inte frågat henne så mycket om musiken och dessutom bor vi 50 mil från varandra så vi har inte pratat så mycket detaljer om själva vigseln innan.

Nu behöver jag och sambon akut hjälp med att komma på en annan låt som vi kan ha på våran vigsel. Gärna i samma stil som "What are words", alltså lite rockigare,  (inte någon 80-talsrock
    Gärna med engelsk text.
    Någon som kan hjälpa oss? Just nu står det helt still i huvudet... Man var ju liksom "inkörd" på att det skulle bli den låten.
    Nåja, det ordnar sig säkert, men som sagt, ge oss tips! Vi gifter oss 3 september.

Ska tillägga att de inte visste att vi hade tänkt oss samma låt. Har inte sagt något till henne heller, tycker inte att hon behöver veta det. Lite roligt att vi tänker så lika faktiskt

• Svar på tråden Tips på låt till solosång under vigseln
  • Madonnan
    Madonnan skrev 2011-08-05 14:27:39 följande:

Ska tillägga att de inte visste att vi hade tänkt oss samma låt. Har inte sagt något till henne heller, tycker inte att hon behöver veta det. Lite roligt att vi tänker så lika faktiskt
    Jag kommer säkert berätta det för henne så småningom, men det var inte riktigt läge för det samma dag och dagen efter for de iväg på resa.
    Hon kommer förmodligen bara skratta åt det precis som jag

Hmmm... För vi kan väl inte ta den ändå? Känns som ett big NO NO, även om de hade en mer finstämd version med en kvinnlig solist och vi har en kille som i princip låter som originalet och kommer att köra den med pondus....
    Nja, jag vet inte...

Ge mig tips på andra låtar som vi kan ha istället!
  • Pinkgrape

Kanske inte alls är vad ni gillar, men några förslag iaf :)

Lifehouse - You and me
    Amanda Jenssen - I Choose you
    Firehouse - I live my life for you
    Sister Hazel - All for you

Vi kommer ha dessa två:
    Katie Melua - Nine million bicycles
    Maria Mena - I was made for loving you

Detta är en favorit:
    Fleetwood Mac - Songbird

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape

Sedan tycker jag faktiskt att om det verkligen är den låten ni vill ha, så kan ni absolut ha den iaf :)

• Pinkgrape
    "Ingrid Michaelson - The way I am" är också fin och har en härlig text om man har lite humor ;P
  • Sammet

VI hade

Extreme - More than words (den föll alla för kan jag säga =)
    Maria Mena - I was made for loving you (i lugn version)
    Laleh - Live 2moro

• Å och D

Vi ska ha den här, i denna versionen) kanske inte så rockig, men... (Bob Dylan)

">

På svenska

">

• Lisa201109

Vi kommer att ha I choose you - Amanda Jensen och Flowers in the morning - Doris. Vet inte om det är eran stil, men några förslag i alla fall

• Stiffini

Vi kommer ha Kent -  Utan dina andetag.
    Framførd av mina två systrar:)
    Otrooligt fint sång och inte før cheesy!

• TerrorMorsan

vi hade oxå kent utan dina andetag samt guns n roses sweet child of mine =)

• förlovadflicka

Samma sak hände oss... Fast med bröllopsdatumet! Så nu gifter sig våra kompisar (visserligen i en annan stad) samma dag som oss... Vi skulle sagt det tidigare, vi bokade ett år i förväg och de typ nio eller åtta månader... Känns lite som de tog "vårt" datum :S

• Madonnan

Tack för alla förslag!

Har fortfarande inte hittat något som känns helt rätt dock så fortsätt gärna tipsa!

• em84

Vi hade den fantastiska "Rose of my heart" (Johnny Cash m fl) samt "För kärlekens skull" (Ted Gärdestad).

På vår short-list stod också.
    "All I want is you" (U2)
    "För dig" (Lars Winnerbäck)
    "Happy together" (The turtels)

Hoppas du hittar rätt. Jag kan intyga att musiken verkligen gör vigseln stämningsfull.

• Madonnan

em84: Vi (men framförallt min sambo) älskar Johnny Cash! Och låten var ju helt fantastisk!
    Absolut en kandidat till vigseln! Tack!

• Madreh73

För vår del lutar det åt....

Peter Lemarc- Ett av dom sätt  ( tror jag den heter, får kolla det )
    Scorpions- Wind of change

Men vi kollar fortfarande......Drömmer

• kaju

En låt vi gillar är From this moment - Shania Twain

• KirsiLaa

Jag är rätt säker på att vi kommer att ha Robyns Indestructible i kyrkan. Den är ju helt underbar i den något lugnare varianten.

• Anna89

God bless the broken road- så himla fin i melodi och text!

• Madonnan

Då har vi nog äntligen hittat rätt låtar!

Det blir Forever med Kiss och Rose of my heart med Johnny Cash.
    Känns superskönt att detta är spikat nu!

Tack allihop som tipsat mig om olika låtar (har lyssnat igenom varenda en)

Svar på tråden Tips på låt till solosång under vigseln