Kan man göra om ett par diamantörhängen i vitt guld till rött?
Kan man det? Någon som har någon erfarenhet? Det är nämligen så att jag ångrar att jag köpte mina örhängen i vitt guld...
Kan man det? Någon som har någon erfarenhet? Det är nämligen så att jag ångrar att jag köpte mina örhängen i vitt guld...
Ingen som vet???
Du kan gå till en guldsmed som plockar ur diamanterna ur klon och sätter in dem i nya i guld. Endel butiker tar inbytesguld så då behöver du nog bara betala för arbetet mer eller mindre!
Ja du får nog be en guldsmed flytta diamanten till nytt örhänge eller gå tillbaka och byta på nåt sätt. Du kan inte göra om dem du redan har, det skulle garanterat kosta mer än alla andra möjligheter.
Lämna tillbaka kan jag inte göra eftersom jag har använt dom men jag ska ta mig en sväng förbi en guldsmed och höra vad det kostar att plocka ur diamanterna och sätta in i nya klor i röd guld (hoppas bara man kan lita på att de använder mina diamanter och inte några andra i sämre kvalitet).
Det enklaste är att du går till en guldsmed och ber dom att förgylla örhängena i 18 karats färg. Man lägger alltså bara på rödguld utanpå dina vitguldsörhängen. Blir kanonsnyggt och kostar bara en bråkdel
Jag trodde det bara gick att ändra röd guld till vitt guld och inte tvärtom! Bra att veta, jag får kolla med guldsmeden vilket av alternativen som blir bäst. Tack för info, det är bra att ha lite kött på benen när man ska dit