Jazzily skrev 2011-08-11 16:01:50 följande:
Hej,
Jag hade tänkt göra samma sak - köpa diamanter i diamantmeccat. Vi pratar tom att åka till Antwerpen i höst för att köpa om det visar sig vara bra priser... =)
Gifter oss 26 maj nästa år men har tänkt designa ringen själv redan nu och få offert från svensk juvelerare... sedan se om man kan tjäna på att köpa diamanterna själv.
Liley, skriv gärna om du hittar mer info så ska jag uppdatera när jag hittar intressant info =)
Åh, vad spännande! Då får vi båda försöka undersöka och höras av!
Pratade med en dansk guldsmed som vi känner och hon trodde att Ajediam var ett bra ställe att beställa från. Ska också kolla med några vi känner som har bott i Belgien, de kanske vet. Jag tycker att Ajediam har mkt prisvärda diamanter så om det är ett seriöst företag beställer jag nog därifrån. Har hittills inte funnit något bättre när jag har googlat runt.
Vi gifter oss också nästa sommar. Jag har hört mig för bland flera guldsmeder och tror att jag har hittat en bra nu. Vilken typ av diamanter letar du efter? Jag letar efter 5-7 princessdiamanter 0,12-0,15 ct styck. Ska bli jätteroligt att designa sin egen alliansring! Dessutom blir det billigare verkar det som.
emmi skrev 2011-08-11 16:04:54 följande:
Jag vet inte om det är bra priser men jag köpte mina ringar
påwww.77diamonds.com . Såg att man kunde köpa lösa diamanter där också. Superbra service iallafall!
Tack för tipset! Verkar vara en bra sida
Speciellt om man ska ha en lite större diamant. Det gör inget att det inte är Antwerpen. UK är också bra, bara det är EU och ingen tull. Har du någon bild på dina ringar? (nyfiken...
)