• Anonym (Så ledsen)

Min syster fick missfall

Det hör väl inte hemma här, men jag måste bara skriva av mig ett par rader. Jag är så ledsen att jag inte vet om jag ska gråta eller kräkas. Usch! 

Min lillasyster fick ikväll missfall i v. 12.  Deras första barn och så efterlängtat. Inte bara av dem, utan av hela vår familj. Magen hade börjat växa lite grann och alla ivriga planer var i full gång och allt var bara lycklig och underbart. Så börjar hon blöda lite smått.... På akuten kunde de konstatera att det bara fanns en tom fostersäck i magen. :( 

Jag önskar att jag kunde ta bort all smärta och sorg för henne... Vet knappt hur jag ska bete mig, vad jag ska säga.. Har upprepat några gånger att jag finns här och lyssnar om hon behöver någon... Men vad hjälper det?

Fy fan! Så jävla ledsen.  

• Svar på tråden Min syster fick missfall
  • förlovadflicka

Fy vad sorgligt! :( Beklagar :(

• Ankis88

Jag är ledsen för din systers och din familjs skull. Hoppas att de lyckas bli gravida igen.
    Det enda som kanske kan trösta en vid sådana tillfällen är att oftast blir det missfall av någon anledning, för att bebisen inte växte som den skulle eller hade allvarliga problem. 
    Men så klart är det jättesorgligt. Kram 

• skrutten

Hej!

Ett missfall är jättejobbigt att uppleva. Jag hade ett innan jag fick min dotter. Just när din syster är mitt i sorgen så kan du inte göra så mycket annat än att finnas där för henne. Ringa och kolla hur hon mår, åka dit, osv...
    Det gör ont! Men det går över! Att känna sorg och smärta är ju något som tillhör livet också. Precis som lycka och glädje.
    Missfall är ju vanligera än man tror. Men sker det tidigt så beror det ju på att något inte var som det skulle...men man blir ju fortfarande otroligt ledsen. Men det hjälpte mig lite att tänka så i alla fall...
    Såhär i efterhand kan jag också tänka att hade jag inte fått missfall då så hade ju inte vår underbara dotter funnits idag. Kanske inte hjälper din syster i nuläget men något hon också kan se längre fram. För förhoppningsvis så kan hon bli gravid igen när de känner sig redo.

Svar på tråden Min syster fick missfall