• Ana

Passar denna som vigselring?

Passar denna ringen verkligen som vigselring? Ser det inte mer ut som en snygg ring som man kanske istället ska använda på andra handen, (kanske på långfingret till och med)?

Den jag har nu som förlovningsring ser ut ungefär så här, (lite större diamant typ..):

Tack på förhand!
  • Svar på tråden Passar denna som vigselring?
  • Tessann

Personligen så tycker jag det är finast med raka ringar när man skall ha dom ihop.. den där blir nog snyggast helt ensam på ett finger, inte tillsammans med en annan.

Men den var fin :)

• Rosi

Det var en grymt fin förlovningsring... Vart har ni köpt den??

• 123ost

Jag själv tycker att förlovningsringer ser ut som en vigselring :p

• Lisa201109

Båda ringarna är superfina men det är svårt att säg om de passar ihop...och då menar jag det faktum att de inte är raka ringar. Du som ser hur ringarna ser ut i verkligheten och hur de sitter ihop på fingret har nog lättar att göra den bedömningen. Tycker du att deär fina ihop/att de är rätt för dig så är dom troligtvis det. Dessutom tycker jag inte att man behöver fundera på hur en vigselring bör se ut. det är upp till var och en att avgöra det själv. 

• Ana

Får börja med att säga tack för alla svar. :)

Tack, förlovningsringen har jag designat själv ihop med en guldsmed i Göteborg, (Guldsmedsmästarn). :) Kan verkligen rekomendera dessa. :)

Jo, det är nog snyggast med en rak ring till min förlovnngsring...grejen är att den här ringen har jag hittat på nätet, så jag har inte sätt den  verkligheten...så det är så svårt...sen är den ju sååå snygg.... kan ju inte riktigt släppa den... Ska gå till min guldsmed idag, (om jag hinner), och kolla med honom om han har något liknande och se om dem ser bra ut ihop...annars får det nog bli en rak ring som vigselring.

• Rosi

Jag måste uppfatta fel förut.. Men jag tycker verkligen båda är jätte fina.. men den stora bilden tycker jag är otroligt fin.. det var den jag undrade vart du hade hittat.. :D

• Ana

Aha, ingen fara! Tyvärr så har jag bara hittat bilden på internet, men går du till en guldsmed så kan dem ju göra den åt dig, bara du tar med dig bilden. :) Lycka till. :)

• liley

Jag tycker att de funkar ihop och gillar att varje ring har sin egen identitet. Om en guldsmed gör en liknande ring som den du sett på internet kan ni ju anpassa formen lite efter din solitär. Personligen tycker jag inte att man behöver följa några "regler".

Svar på tråden Passar denna som vigselring?