• Sommarbrud2012

Någon som har erfarenhet av Lina Malmberg eller Jenny Fors Gentele?

Jag söker nu guldsmeder som ska göra våra förlovningsringar samt min vigselring och har funnit de två som omnämns i rubriken, som verkar vara jätteduktiga båda två. Jag undrar dock om någon har beställt ringar från dem och kan berätta lite: blev ni nöjda, hur lång leveranstid var det, var bemötandet trevligt osv. Tacksam för svar

• Svar på tråden Någon som har erfarenhet av Lina Malmberg eller Jenny Fors Gentele?
  • Beloved

Hej!

Jag och min fästman har beställt ringar av Jenny Fors Gentele. Vi är fantastiskt nöjda, kan inget annat än att  rekommendera henne och hennes skickliga hantverk. Vi kom på besöket med en "hum" om vad vi ville ha för slags ringar, och hon kunde i sitt program arbeta fram ett förslag som motsvarade våra förväntningar och alla förhoppningar precis. Inte nog med att hon är en bra guldsmed så var hon en mycket trevlig och bra människa, vi kände oss verkligen omhändertagna av henne. Man vill ju ändå att ens ringar ska vara gjorda med kärlek, och det märks att hon är mycket passionerad i sitt arbete. Så, med andra ord, mina varmaste rekommendationer till guldsmed Jenny Fors Gentele. Hoppas även att ni finner era drömringar :) 

Kram 

• cillissa

har ingen egen erfarenhet av henne, men hennes pappa som oxå e guldsmed. Har sett på hennes blogg att hon har gäsellbrev. Har den senast tiden varit inne ganska ofta på hennes blogg där hon skriver om smycken http://www.jewellerybyjenny.se/smyckesblogg/ . Jag hittade denna kollektion av tuffa ringar med stenar i olika färger. Tyckte de 2 ringarna längst ner till vänster va tuffa tillsammans. Hadde ja pengar så skull ja nog villa ha 3 bredvid varandra. På bloggen går det att ställa frågor så mitt tipps till dej är att gå inn och fråga henne direkt

• LoJ

Precis som Celissa har jag också erfarenhet av Jennys pappa Anders Fors som jag varmt skulle rekommendera!

• Bruden Susanne

Jag har precis hämtat min och min fästmans förlovningsringar hos Jenny Fors Gentele, och vi är mycket nöjda!
    Bra bemötande, trevlig och tillmötesgående.

Vi fick gå igenom vilka möjligheter som fanns och fick se en 3D skiss på hur ringarna skulle se ut innan vi bestämde oss. Fick även se hur vigselringen kommer att se ut tillsammans med förlovningsringen och fick en utskriven bild på ringarna. 3D skisserna håller väldigt hög kvalité och ser ut som ett foto.

Det tog ungefär en vecka att få ringarna från att vi beställde dom. Hon var lätt att nå på både mobil och mail.

Vi hade varit lite svullna i fingrarna vid ringprovningen och var tvungna att ändra storleken lite efter leverans, men det gick väldigt smidigt! Det gjorde hon när vi var på plats och tog cirka 10 min.

Väldigt nöjd med resultatet och hela bemötandet! Kan varmt rekommendera Jenny Fors Gentele!  

• Sommarbrud2012

Jag har redan varit i kontakt med Jenny, ville mest bara höra om det är några andra som har erfarenheter Tack för alla era svar! Vi ska bara ha släta ringar som förlovningsringar men då jag vill ha en mer avancerad vigselring känns det bra att beställa förlovningsringarna från samma guldsmed

Svar på tråden Någon som har erfarenhet av Lina Malmberg eller Jenny Fors Gentele?