• minnilee

Hjälp!! Jag vet inte hur jag ska göra!

Jag ska ordna en möhippa.  Men hur gör man.. Måste man ta alla kvinnor från bröllopet?( då menar jag inte moder och mostrar)
    De ska bara ha 40 gäster  så det känns ju som att alla kvinliga bekanta måste med annars kanske någon blir stött?
    När vi prata om möhippor för någon månad sen var hon orolig. Hon var orolig att tre av kvinnorna skulle dra ner en möhippa kraftigt för att de inte gillar aktiviteter och fest, de bjuder 0 på sig själva.. En av dessa är brudens svägerska och en annan brudgummens väns fru.

Jag behöver verkligen tips på hur man gör i sånna situiationer.. Kan man bara ta det gamla tjejgänget? Kan man ha med alla en viss stund på dagen och sen bara ha de gamla tjejgänget på kvällen?
    Bruden ska ju ändå få ha kul på hennes hippa.  Så som jag känner dom så skulle dessa 3 kvinnor tacka ja fast att de inte vill och sen dra ner stämmingen..
    Så svårt och så snart :(

• Svar på tråden Hjälp!! Jag vet inte hur jag ska göra!
  • Rollon

Hmm ja ett väldigt svårt dilemma. 
    Det positiva för bruden är ju att du som är ansvarig för hippan får ta skiten från dem som kanske inte blir inbjudna, det är ju du som har "missat" dem så att säga. Men jag förstår att man inte vill hamna på fel fot med några som man sen kommer att träffa under bröllop och andra kommande festligheter.

Att skippa svägerskan blir nog svårt men brudgummens väns fru har väl ingen anledning att delta? Hon är väl endast medbjuden för att hon råkar vara gift med vännen. Henne tycker jag du kan strunta i. Sen om hon surt påpekar detta vid bröllopet säger du bara oskyldigt att du inte hade någon aning om att hon ville vara med.

Alla kvinnor behöver inte bjudas in utan endast dem som känner och har en god relation till bruden.  

• minnilee
    Rollon skrev 2011-08-10 11:30:38 följande:
    Hmm ja ett väldigt svårt dilemma. 
    Det positiva för bruden är ju att du som är ansvarig för hippan får ta skiten från dem som kanske inte blir inbjudna, det är ju du som har "missat" dem så att säga. Men jag förstår att man inte vill hamna på fel fot med några som man sen kommer att träffa under bröllop och andra kommande festligheter.

Att skippa svägerskan blir nog svårt men brudgummens väns fru har väl ingen anledning att delta? Hon är väl endast medbjuden för att hon råkar vara gift med vännen. Henne tycker jag du kan strunta i. Sen om hon surt påpekar detta vid bröllopet säger du bara oskyldigt att du inte hade någon aning om att hon ville vara med.

Alla kvinnor behöver inte bjudas in utan endast dem som känner och har en god relation till bruden.  
    Brudgummens väns fru kan jag nog inte välja bort ändå.. det umgås ganska mycket så det känns kanske lite konstigt att inte bjuda henne.
    Usch detta är jobbigt!! 4 av dom är inga party prissar men de är bruden.. Om man tex har någon femkamp på dagen. då kanske man kan bjuda in vissa och skriva. att vi tärnorna tänkte äta frukost med bruden och att vi möts upp en viss tid för fem kamp. och att vi (tärnor) tänkte röva bort henne på kvällen?
  • Elila

Alla kvinnor som är bjudna på bröllopet behöver inte bjudas med men eftersom det är Brudens dag och en hyllning till henne vill väl hon att så många som hon har valt att bjuda till bröllopet ändå ska bjudas på hippan.

Jag tänker utifrån mig själv... Jag har ett stort tjejgäng som jag umgås med och som jag verkligen inte skulle vilja bli hippad utan. Dock umgås ju vi mycket med min partners vänner och deras respektive också och har gjort under många år vilket gör att jag räknar de som mina vänner också.

Jag skulle bjuda alla som är runtomkring i den åldern som bruden är och som hon umgås med och sen de som tackar nej, tackar nej och de som tackar ja får man hoppas ställer upp på att det är brudens dag. Det blir ju inte roligare än vad man gör sig :)

• minnilee

igen annan i liknade sits?

Svar på tråden Hjälp!! Jag vet inte hur jag ska göra!