• Oniq

*haha* Javisst ja, Ringen var ju felgraverad!

Tänkte bara slänga in en liten fnisshistoria om min vigselring.

De som följt vårt galna rollspelstema har kanske sett att jag och pojkvänne *damn* min MAN valde att gravera våra ringar med olika magiformler från rollspelet Drakar och Demoner, närmare bestämt: Sigill Permanens Nexus.

Först och främst så glömde vi bort våra ringar så att guldsmeden fick lov att ringa upp och fråga om vi var intresserade av att komma och prova ringarna och bestämma gravering.
    *pinsamt*
    Frågade då pojk.. min DÅ blivande man om vi bara skulle ta Sigill Permanens Nexus, eller om vi skulle ta med datumet också. Då det visade sig att han redan glömt bort vilket datum vi skulle gifta oss så stod det klart att det var en ren nödvändighet att ha med även datum i ringarna.

*harkel*

Lite stress och flams inblandat så fixades allt och jag kunde hämta ut ringarna. Allt såg okej ut i mina ögon.

När jag kom hem och visade ringarna så säger då min man (hah, jag lyckades!) -....ehmm.. du, det står Nexum i din ring...

Efter lite googlande så visade det sig att Nexum tydligen var en juridiskt term som i alla fall förr gick ut på att en låntagare som inte hade så värst mycket, satte sig själv i pant. Dvs om han/hon inte klarade av att betala tillbaka så kunde långivaren se honom/henne som sin slav.

Detta var bara för roligt tyckte min man och nu är jag alltså gift med livet som insats Tungan ute

Fånig historia, men då får ni(förhoppningsvis) något att skratta åt.
    (vi ska tala om för guldsmeden att det blev fel, men vi graverar inte om ringarna) 

Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
  • Svar på tråden *haha* Javisst ja, Ringen var ju felgraverad!
  • förlovadflicka

Haha, fy vad kul xD

• sweet

Haha tur att det betyder något roligt iaf. Hade kunnat blivit väldigt fel.

• Tittij

Hahaha. Jag tycker att det blev roligare och personligare så! Är ju en sak ni kommer komma ihåg resten av livet

• marinao

Haha... Klockrent! Härligt när man kan se det roliga i det hela. Mkt mer personligt också

• fru2011kanske

*skrattar* Vilken rolig historia ni har att berätta för era barn sen

• Cantaton

Haha, om man kan ta det med en klackspark, så som ni verkar göra, är det ju faktiskt jätteroligt

• L U

Hahaha! Skönt att ni uppenbarligen inte är såna som går i taket för en sån grej! Nu blev det en kul historia av det istället.

Svar på tråden *haha* Javisst ja, Ringen var ju felgraverad!