Coffee diamant - bra eller dåligt?
Jag är rödhårig och passar bäst i rödguld eller roseguld. Köpte för en tid sedan ett set med örhängen och hänge, rödguld med champagne färgade diamanter. Margaux har helt rätt, det ska vara stor skillnad i pris på färgade diamanter och vita.
Mitt hänge är på 0,62 carat och örhängena på ca 0,40 vardera, skulle dessa varit Top Wesselton, vvs så hade setet kostat närmare 100.000 (jag höftar) jag betalade ca 4000:- på www.lauritz.com för setet.
Om du köper färgade diamanter, se till att de är "rena", typ VVS, VS, då glittrar de mer :) Tänk på att en diamant är alltid en diamant, stenhård :) Så kvaliteten sitter i hur ren den är. Vita är dyrast eftersom de är ovanligast. Jennifer Lopes fick en rosa, princessslipad diamant på 6 carat av någon, köpt på Tiffanys, so why not! Tycker du om färgen så köp den :)
Tänkte ha det istället för pärlor på bröllopsdagen.
Tidigare var jag nojig med färger på guldet, tyckte det skulle matcha.....nu skiter jag i det. :)
Min ring kommer se ut som min nick-bild fast utan sidodiamanterna på vigselringen. Sidoringarna (förlovningsringarna) är i roseguld, jag fick leta länge innan jag hittade en duktig guldsmed (Artinians)
Jag skulle kunna skriva mig blå om bling-bling då jag är välgt förtjust i det, däremot tycker jag inte om att se ut som en julgran eller bära smycken som gör att jag ser ut att "bräscha".
Jag önskar dig all lycka i ditt sökande efter en favoritring!