• Mmmm

Kan man byta ut vigselringen mot en annan? Kom med era åsikter.

Såhär ser mina ringar ut:

Förlovningsringen är en solitär brilliant på 1 ,10 ct.
    Vigselringen en allians med 5 st brillianter på 0,20ct st = 1,00 ct totalt. stenar.

Ja min man är generös :)

Nu till min fundering. Tycker att det blir lite för mycket... Kan man ta en tunnare vigselring med mindre och fler stenar? Förstår ni? Så att den blir nättare bredvid förlovningsringen? Eller t o m kanske ta en tunn slät ring? Och naturligtvis sätta 5stensringen på hö hand isf. Fast kan man göra så? Eller är jag knäpp? 2 år har gått sedan vårt bröllop så jag har haft tid att fundera... Hjälp mig! Bomba mig med era tankar och åsikter.
  • Svar på tråden Kan man byta ut vigselringen mot en annan? Kom med era åsikter.
  • Ankis88

Jag kan hålla med att en ring med mindre (i storlek) diamanter eller en slät ring skulle kunna passa bättre till solitären.
    Men kommer det inte kännas konstigt? Att ha en annan ring? Vigselringen är ändå den som du fick när ni gifte er.

Jag har en solitär på 0,20 ct i förlovningsringen och en slät vigselring, men ibland önskar jag att hade en tunn alliansring istället för en slät.
    Det är möjligt att ändra den och sätta in stenar, men det skulle kännas lite konstigt, det skulle liksom inte längre vara min vigselring...

• nippja

Tycker man kan göra precis som man vill med ringarna - inget är rätt eller fel. Vad tycker din man? Nu under sommaren hade jag några dagar då förlovningsringen klämde och jag var tvungen att vara utan ring. Min man blev nog lite lessen fast jag förklarade. Det är ju ändå mycket känslor och symbolik i en vigselring!

Rent utseendemässigt tycker jag en tunnare eller slät vigselring skulle passa bättre, men så är jag inte heller den som tycker om stora smycken.

• Vickymb

Jag älskar stora stenar...ju större ju bättre =)
    Skitsnyggt om du frågar mig!

• Margaux

äsch... fick inte med hela länken! Jaja, menar den klassiska Tiffany wedding band!

• Mmmm

Är så kluven!!

Sedan jag fick barn bär jag endast vigselringen hemma för att inte riva barnet. Tycker att det är väldigt snyggt i all sin enkelhet.

Och här har jag bara vridit vigselringen så den släta sidan hamnat uppåt. Oxå snyggt!

Men att byta vigselring är ju inte riktigt samma sak som den man haft vid själva vigseln. Den välsignades ju och allt... Hjälp mig!?
  • Dannedo

Varför inte bara bära vigselringen på vänster hand, och när du vill; ha förlovningsringen på höger, ev tillsammans med en annan ring? Jag har trott att traditionen med stora solitär-förlovningringar är att det man har medan man är förlovad men som man sen byter mor en enklare när man gift sig, för att ha något som är praktiskt i vardagen. Jag tycker din vigselring var väldigt vacker för sig själv.

• Mmmm

Puffar lite. Skulle bli jätteglad för fler svar.

Svar på tråden Kan man byta ut vigselringen mot en annan? Kom med era åsikter.