• Oniq

Olika priser för annonsering i dagstidningen?

Trodde i min enfald att det var 'ytan' i tidningen man betalade för, men nu när jag kollar runt så ser jag alla möjliga prissättningar som enbart beror på vad det ska stå för rubrik?

Ex Bröllop/vigsel 8x9cm 600:-
    Jubileumsbröllop 8x9cm 350:-
    Grattis 8x9cm 100:-
    (alla ovanstående i samma tidning)

I en annan tidning var det helt gratis om det gällde bröllop (stor bild och text).

Hur ser det ut runtom i landet? Vad kostar det att lägga in en bröllopsannons (mellanstorlek) i din tidning?

Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
  • Svar på tråden Olika priser för annonsering i dagstidningen?
  • Chicita

Ja det skulle ju vara bra att veta...
    Vilka tidningar hade du kollat oniq?  Gratis låter ju gott faktiskt, men det gäller ju att det är i en tidning som våra gäster läser Flört

• TheJohanna

I Göteborgs-Posten kostade den minsta bröllopsannonsen (svartvit) 579.. Men det får det väl vara värt tänker jag...

• Oniq
    Chicita: DD, men jag vet inte hur, var och när den kommer i tidningen då. De andra annonserna var DT och jag kan tillägga att även där var det rätt bökigt att lägga in annons och få vettiga besked ;)

Men varför kostar det nästan hälften så mycket att annonsera ett jubileumsbröllop när den tar upp lika stor plats i tidningen undrar jag?
  • Chicita
    oniq: Aha... ja då kan det ju vara värt att annonsera i DD då om det kostar gratis *S*
    Hade tänkt lägga en i DT och en i Eskilstuna Kuriren också... Men man får väl se vad det kostar i slutänden.

Jadu...
    Det kostade 2700:- för mammas dödsannons som är betydligt mindre. Så jag vet inte alls vad dom baserar priserna på...
  • Brummelisa

Vi komemr annosnera i Smålands-Tidningen och den annonsen kostar runt 900 kr - om vi väljer den stora och i Helsingborgs dagblad - där kostar annonsen runt 500 kr.

Så visst skiljer det på pris. Men tänkte att man måste ju.... sprida nyheten!

• Oniq
    Chicita skrev 2011-08-11 09:22:24 följande:
    Jadu...
    Det kostade 2700:- för mammas dödsannons som är betydligt mindre. Så jag vet inte alls vad dom baserar priserna på...
    O herre.. that's just mean...  Där brakade min vision om 'yta' -logik helt. 
  • Chicita
    Oniq skrev 2011-08-11 09:31:34 följande:
    O herre.. that's just mean...  Där brakade min vision om 'yta' -logik helt. 
    Ja jag blev alderes chockad när jag såg räkningen. Hade räknat med 500 eller nåt
  • Cackis

Var glad för att du inte ska annonsera i DN ....

Billigaste annonsen, svartvit, kostar 1800 kronor och är bara 38x88 mm.
    Vill man ha en mer "normalstor" annons kostar den 5100 kronor. (122x88mm)

Dock lite rabatt med DN-kort.

Svar på tråden Olika priser för annonsering i dagstidningen?