Vad kan man ha för dekoration i kort hår??
Jag är en tjej som har väldigt kort och uppklippt hår och jag vill inte ha löshår, och jag vet inte om jag passar i tiara, vad kan man då ha för dekorationer?? Nån som har nåt förslag?
Jag är en tjej som har väldigt kort och uppklippt hår och jag vill inte ha löshår, och jag vet inte om jag passar i tiara, vad kan man då ha för dekorationer?? Nån som har nåt förslag?
Jag köpte ett handgjort hårspänne från etsy.com. Det är en rosett i spets med en kristall som suttit på en las vegas-dräkt. Det är ljuvligt och handgjort och kostade bara en femtiolapp! Så ta en titt på etsy, där finns de vackraste sakerna i världen! :)
Det finns ju väldigt små och nätta tiaror eller varför inte ett hårsmycke! Här är några exempel.
Tack så mycket för tipsen,jag ska genast kolla upp det!!=)
Stellastella: var kan man hitta de där hårsmyckena?
Man kan göra många fina brudfrisyrer med kort uppklippt hår, och det finns alltid en passande accessoar. Jag tycker personligen att det är väldigt fint när man skapar lite volym och lockar bakåt över hjässan, och virar ett band à la antik gudinna runt huvudet. Blir extra fint om man har korta lockar vid pannan.
Kolla exempel här:
hairstyleschat.com/popular-hairstyles-for-brides-with-short-hair.html
Här kommer ännu ett tips http://www.jewel.se/shop/pc/Brollop-c67.htm Lycka till! :)
Tack allihopa!! Jag har lite att titta efter nu!!=)