• Anonym (Gravid & bröllop)

har fått veta att jag är gravid, kom som en stor chock då jag har haft "mens" varjemånad & nu vi som ska gifta oss :/ snälla tipsa om bra "kina" sidor med vackra mammabrudklänningar i spets helst!

OJ!

Blev världens rubrik.. Men som sagt som det lyder har jag fått veta precis att jag är gravid, dock vet vi inget om veckor/månader eller så då jag har haft blödningar varje månad, detta kommer som en stooooor chock men ändå ett glad överraskning. Meeen vi som står här och har bröllop planerat och kyrka bokad och allt detta så nu behöver jag en ny klänning en mammaklänning såklart & HELST vill jag ha en i spets då det alltid varit min dröm.

Så snälla vet ni några bra & vackra brudklänningar i mamma modell & helt sspets då?

Är så tacksam för er hjälp!

Obs.. Jag är inte intresserad av er som ska komma med dumma komentarer osv!! tack på förhand...

• Svar på tråden har fått veta att jag är gravid, kom som en stor chock då jag har haft "mens" varjemånad & nu vi som ska gifta oss :/ snälla tipsa om bra "kina" sidor med vackra mammabrudklänningar i spets helst!
  • BrudiMaj2012

Grattis! :D

När gifter ni er? (vilken månad ungefär kommer du att vara i då?)
    Vill du köpa klänning i butik eller på nätet? :)

• BrudiMaj2012

Oj, missade visst att du var ute efter kinaklänningar.. :P

• majflicka

Grattis till graviditeten och stundande bröllopet!! =)

Jag har tyvärr ingen koll på Kina-klänningar men ville bara säga grattis ;)

• JustMeAndMyLove

Hej!
    Som jag förstått är det en av de possitiva saker med kinaklänningar att de syr efter ens egna mått och kan anpassa den mycket efter varje person!
    Kanske kan du googla efter en fin mamma-klänning och sen ta kontakt med några bra företag som folk rekomenderat här för att höra med dem om de kan sy upp en sån åt dig? 

• MrsDRBM

www.tiffanyrose.com
    och
    www.bridesnbumps.com 

Ovanstående har båda spets brudklänningar för gravida. Om du enbart har riktat in dig på Kina klänningar så kan du ta en titt på:

www.dhgate.com/wholesale/maternity+wedding+dress+lace.html

www.dragonorient.com/home.php 

BT's tråd om kinaklänningar har en massa länkar till olika sidor där du kan söka på "maternity wedding dress":

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3949530.html

• MrsDRBM

Denna från Bridesnbump tycker jag är fin om du letar efter axelbandslös:

• Anonym

Grattis till er graviditet!
    Klänningen som MrsDRBM visar på bild är ju sååå vacker.

Jag blir bara så nervös när man hör om folk som har mens som vanligt och sen får man reda på att man är gravid. Känt mig svullen ett tag etc och var rädd att det kunde vara något, men man tror ju allt är ok när man får mesn så att säga Glad
    Dock så äter jag ju ppiller också men man har ju hört om vissa som blir gravida ändå hihi

• AnnaAK

om du inte vill kolla på just mammaklänningar så kanske en lösare variant med empireskärning passar.. beroende på hur stor magen är kanske. men då kan man ju söka på internetsidorna efter empire och lace så kommer säkert något bra upp.

• durrasflikka

Grattis til graviditeten. Hade jag varit du hade jag ringt en bm och fått reda på vilken vecka jag är i så man vet ungefär hur stor man är när det är dags för bröllopet. Är det snart dags för bröllop kanske du inte behöver en mammaklänning. Annars gillade jag den som MrsDRBM la upp bild på.

• Anonym (Gravid & bröllop)

Tack så hemskt mycket tjejer...

Så skönt att få lite hjälp, jag vill ju ha någon klkänning som är lite A-line eller marmaid lr hur det stavas hihi dock inte såå taijt över rumpen då man svullnar lite där med haha..

Ja ska dit nästa vecka på koll! Får se hur långt gången man är, är helt sjukt att det kan vara så för man har ju haft mens som vanligt och allt sånt så känns hur overkligt som helt men har ju blivit super svullen & har svullna bröst så är ju tecken ändå som visar sig att det är så!

Men puffar för meeeeer klänningstips! :)

• xanthine

Jag har en brudklänning i spets för gravida
    Helt ny och oanvänd. Dock är det ju inte säkert vi har samma storlek

Attans att jag inte har någon bra bild på den. Kan se om jag kan skaka fram det.

Vad har du för storlek?

Svar på tråden har fått veta att jag är gravid, kom som en stor chock då jag har haft "mens" varjemånad & nu vi som ska gifta oss :/ snälla tipsa om bra "kina" sidor med vackra mammabrudklänningar i spets helst!