Inlägg från: ClaraH |Visa alla inlägg
  • ClaraH

klarar vi av att laga maten själva till 80 pers?

Jag lagar 80 portioner själv. Sen köper jag färdig potatisgratäng och personalen gör fruktspett (till minglet) och salladen till varmrätterna. Jag gör allt på fredagen. Det ska nog gå, det ända är att ugnen kommer att vara en trång sektor så jag får hålla igång den hela tiden.

• ClaraH

Som jag redan sagt så ska jag laga maten, men bröd, tilltugg, gelé parmesarnflar, pajer kan man göra innan och frysa in. efterrätterna börjarjag med på torsdagen (det är två moment). Så det jag gör på fredagen är att baka bröd (som inte ska frysas), ugnsteka oxfilé och lägga i marinad, göra en räk- och kräftstjärtsröra, göra inkokt lax. Mannen gör den kalla såsen till laxen. Samma dag så fraktar vi allt till lokalen, sedan tar personalen vid. Tror att det blir mycket att göra men jag är van att laga mat och har detaljplanerat i flera mnader och har inget annat inplanerat den dagen.

• ClaraH
    KhiraLii skrev 2011-08-12 17:32:56 följande:
    Hur gjorde ni med uppvärmning av potastistårtan när man vill att allt skall vara varmt samtidigt? Funderar på potatisgratäng eller liknande till 100 personer och har två ugnar till godo men det känns väldigt litet.
    Vi har tillgång till två värmeskåp från min svåger som är kock, sedan har vi i och för sig tillgång till 4 ugnar i lokalen, eftersom det finns ett skolkök i närheten.
  • ClaraH

Jag ville verkligen göra maten, det handlade egentligen inte om pengarna, men samtidigt kunde vi ju ha oxfilé osv., det hade ju varit mycket dyrare än om vi hade köpt av en restaurang eller catering. Men tycker man inte att det är vansinnigt kul (vilket jag tycker) att laga maten så skulle jag inte heller ha övervägt att laga den, för det innebär trots allt en hel del jobb. Men jag är ändå glad att jag gjorde det eftersom matlagning är ett stort intresse.

Svar på tråden klarar vi av att laga maten själva till 80 pers?