• LoJ

Guld eller vitguld- hur tänker ni?

Har jätteproblem att välja om jag ska vitguld eller rödguld. Var först inne på att blanda men jag har kommit fram till att jag vill nog undvika det. Saken är den att jag tycker vitguld passar till mer så som alla färger på kläder osv.... MEN min hy passar bättre i rödguld eftersom jag är "varm" i mina egna färger. Hur har ni resonerat kring valet av guldfärg? Bryr ni er om ni passar i den valda guldfärgen eller har ni det som ni tycker är snyggast?

• Svar på tråden Guld eller vitguld- hur tänker ni?
  • förlovadflicka

Verkar som att du har fel färg på kläderna i så fall? Jag hade tagit det som passar till hudfärgen. Så långt tänkte inte jag när vi valde förlovningsringar men det blev rätt ändå :P Har aldrig tänkt ha något annat än vanligt guld i ringen, det känns som att det är det det ska vara i de ringarna helt enkelt för mig. :)

• Mariahove

Vi ville vara lite annorlunda och vade Tungsten i våra förlovningsringar, så det blir tungsten även nu i vigselringen. Vår förlovningsring är facett slipad (tror jag det heter) som ett band runt och en svart ring i mitten.

Hade ingen tanke på att det skulle passa till något vi ville bara ha något annorlunda.

• sofi 88

Vi valde vitguldsringar för vi tyckte de var snyggast och när jag sen vill ha diamanter i vigselringen så sa guldsmeden att vitguld framhäver diamanter bättre än gult/rött gör.
    M2b har väldigt ljus hy och jag är också ganska ljus med kalla färger och då passar silver/vitguld väldigt bra.
    Dock så använder jag alltid örhängen i gult guld så jag tycker man kan blanda lite olika färger Glad

• Cicci90

Vi valde vitguld.
    Alla andra smycken jag har är i silver så jag tyckte att det passade bäst :)
    Dessutom tycker både jag och min blivande att vitguld är snyggare än det gula, men det är ju en smaksak.
    Det var smidigt att vi båda tyckte samma sak iaf :)

• ClaraH

Jag passar också bäst i rödguld upptäckte jag när jag gått på färganalys, men då hade vi redan köpt ringar i vitguld. Nu är ju ringarna rätt långt ifrån ansiktet så jag tycker inte att det har någon betydelse, sen tycker jag att vitguld är snyggare.

• knyttan

Jag tycker inte om varken gult eller rött guld, har inga sådana smycken och de få jag någongång har fått används aldrig så för mig blir det antingen vitt guld, titan eller palladium. Jag är inte så brydd över att det måste vara någon viss sorts metall i ringen utan för mig är designen mycket viktigare. Jag har lite udda smak i smycken i vanliga fall, gillar mer oxiderat silver än ädelstenar och bling bling.
    Men jag vet inte om jag egentligen håller med om att vitt guld passar till fler färger? Gult och rött guld passar lika bra till alla färger också, jag kan inte komma på någon speciell färg som jag inte skulle kunna tänka mig att använda gult guld till (om jag använde det) däremot kan man ju ha vissa stilar där man inte tycker att guldsmycken passar till. F.ö är ju trots allt vigselringen så liten så den kan ju inte bryta av på något uppseendeväckande sätt?

• nyponros

Du som ska vara nöjd med ringen.. Ditt val, ditt finger. Sen vad som passar en.. Jag fick höra att jag var en vår, vad det nu ska betyda, men jag valde en vitguldsring som förlovningsring för att det var den vackraste ringen jag någonsin sett.

• Tessann

Jag använder aldrig gult/rött guld.. tycker inte det är fint alls.. köper bara smycken i silver.. så valet att ta Vitguld var inte svårt :)

• Trivia

Jag har aldrig varit en guldtjej. Alltså gult/rött guld. Så att vi valde vitguld föll sig rätt så naturligt. Men jag tycker att guld passar till alla olika kläder.

• LoJ

Hm så då om jag har förstått det hela rätt så har alla, som hittills har skrivit, valt vitguld (jag skriver vitguld som samlingsnamn för alla "vita metaller") utom en. Intressant! Det har ju varit vitguld på modet nu i flera år och jag tänker att man blir påverkad vare sig man vill det eller inte. Röd guld är ju starkt på ingång nu... Men man ska ju inte bry sig (försöka att inte bry sig i alla fall) om modet egentligen för det svänger hela tiden. Suck! Mer tankar?

Svar på tråden Guld eller vitguld- hur tänker ni?