• LoJ

Guld eller vitguld- hur tänker ni?

Har jätteproblem att välja om jag ska vitguld eller rödguld. Var först inne på att blanda men jag har kommit fram till att jag vill nog undvika det. Saken är den att jag tycker vitguld passar till mer så som alla färger på kläder osv.... MEN min hy passar bättre i rödguld eftersom jag är "varm" i mina egna färger. Hur har ni resonerat kring valet av guldfärg? Bryr ni er om ni passar i den valda guldfärgen eller har ni det som ni tycker är snyggast?

• Svar på tråden Guld eller vitguld- hur tänker ni?
  • Miss M
    Vi valde en ring med både "vanligt" guld och vitguld. (Finns i mitt galleri) Båda tyckte att guld, det traditionella, var rätt, men samtidigt kändes det lite roligare att blanda. Får se vad det blir i vigselringen sen, det har jag inga tankar kring än. 

I smyckesväg har jag mest silver, men gillar guld ibland... Vad jag passar bäst i har jag ingen aning om. ;)

• marimekko86

Jag har alltid gillat vitt guld före vanligt guld. Kan tycka vanligt guld är fint med fast jag föredrar det vita. Det är mer stilrent och klassiskt i mina ögon. Sedan som någon sa så framhäver vitguld diamanter bättre än vanligt guld. Om det passar mig och mina kläder har jag ingen aning om...jag ska bära den livet ut och måste älska den

• Mmmm

Jag har alltid tyckt att vitguld är vackrare. Mer classy.

• 2011bröllop

Vi körde blandat  så passar det till allt !!  O det blev super snygga ringar !!  Tycker du ska köra på er första tanke att blanda !!

• 11juni2011

Jag har rött guld i mina ringar, och på mina andra smycken också. Personligen ser jag inte skillnad på silver och vitguld, och jag vill att det skall synas att det är guld. Dessutom tycker jag att det är snyggare med rött guld. Sen känns vitt guld lite ungdomligare, medans rött guld känns mer tidlöst. Så trots att jag är 25 så har jag valt smycken som jag känner att jag kommer trivas med även när jag blir äldre.

• ClaraH
    nyponros skrev 2011-08-12 14:57:03 följande:
    Du som ska vara nöjd med ringen.. Ditt val, ditt finger. Sen vad som passar en.. Jag fick höra att jag var en vår, vad det nu ska betyda, men jag valde en vitguldsring som förlovningsring för att det var den vackraste ringen jag någonsin sett.
    Vår (som jag också är ) innebär klara, varma färger och därför passar rödguld bättre (varmare än vitguld).
  • HJ120128

Vi valde vitt guld. Jag har en sådan hudton så vanligt guld ser inte alls fint ut på mig. Jag passar mycket mycket bättre i silversmycken så det fick bli vitt guld. Blivande maken passar nog i båda men ville ju ha matchande ring såklart

• LoJ

Jag är höst och som jag skrev inledningsvis passar jag i varma färger där även guld ingår. Vitguld, silver och alla andra vita metaller är kalla. Men som sagt det är ju inte alltid som det man tycker är snyggast överenstämmer med det man passar i...

• Pinova

Vi har rödguld (vanligt guld) i våra förlovningsringar. Vigselringarna kommer också bli i rött guld.

Jag tycker att rött guld är snyggast och mest klassiskt. Det passar mig bäst dessutom.
    Använder mest rödguldssmycken och har några i silver också.

• fruhgan

Jag och mannen tittade på ringar utan förutbestämda ideér utan ville vara öppna för allt och det slutade med ringar i titan. Mannens ring har en grövre, gråare och slipad och mörkare yta medan mina ringar är blanka.
    Vi köpte de ringar vi tyckte var snyggast, våra drömringar
    De är helt enkelt de finaste ringarna vi någonsin sett.
    Ringarna är bekväma och lätta (väger nästan ingenting, vilket jag gillar - jag har aldrig tyckt om tunga smycken,speciellt inte tunga ringar), tåliga mot repor (alla metaller repas men titan repas mindre än guld) och de är bra om man är allergisk dvs titan är allergivänligt.
    Men alla dessa argument för eller mot en viss metall spelar egentligen ingen roll, man kan argumentera och lyfta fram fördelar och nackdelar i det oändliga men det viktigaste är vad ni själva tycker om. Kolla runt ordentligt och väl sedan era drömringar om ni har råd och har ni inte råd med exakt de ringar ni vill ha så får ni välja  era ringar utifrån plånboken.

• Silketuss

Jag har vanligt guld, eftersom jag inte tål nickel. Dessutom tycker jag att det är fint. 

• Erika83

Jag tycker att en matt vitguldsring är snyggast. Passar bäst på mig och till min stil.

Det viktigaste är att du väljer en ring som passar just dig bäst, du ska ju bära den i många år framöver. Glad

• tesso77

Vi har valt vitguld, främst för att jag aldrig använder guldsmycken utan alltid silversmycken. Då passar det bättre med vitguld tycker jag!

• Niini

Vi har blandat. Rödguld förlovningsringar (vitguld var alldeles för dyrt då vi förlovade oss) men eftersom jag är en silvermänniska (vinter) o tycker allmänt att silver är snyggare så var vitguld en självklarhet på vigselringen.

• LoJ

Efter många och lååånga funderingar har jag kommit fram till att jag ska ha rödguld i min ring Det är trots allt det jag passar bäst i och skulle jag vilja använda ett smycke i silver/vitguld så "spela roll" om det inte matchar med ringen! Det känns skönt att jag har bestämt mig så långt. Nu är det bara att bestämma vilken typ av ring (vill bara ha en) jag ska ha

• LoJ

Jaaaaaaaaa, jag är så glad! Det blev tvåfärgat trots allt . Ville bara skriva av mig här och berätta att jag tillslut valde en alliansring i vitguld och en solitärring i vanligt guld med diamanten infattad i vitguld. Är supernöjd med mitt val. Efter TRE besök hos stackars guldsmeden har jag alltså bestämt mig.

• s83

Jag har för det mesta rött guld och har köpt förlovningsring i vitt guld. Tycker ni att det spelat någon roll?

• fruhgan
    s83 skrev 2011-09-07 09:10:05 följande:
    Jag har för det mesta rött guld och har köpt förlovningsring i vitt guld. Tycker ni att det spelat någon roll?
    Spelar absolut ingen roll om du frågar mig. Jag har titanringar (vitgråmetall) men jag blandar friskt med andra smycken i rött guld eller silver eller vad jag nu vill ha just den dagen
Svar på tråden Guld eller vitguld- hur tänker ni?