Inlägg från: ClaraH |Visa alla inlägg
  • ClaraH

Ni som gjorde buffén själv, vad fick ni betala? och vad bjöd ni på?

Vi är 80 personer och maten kostar ungefär 15.000, då är tårta för 40:-/bit inräknad. Alkoholen går på ca 10.000:-. Nu ska vi iväg och dansträna men jag kan skriva mer om vår mat senare om du är intresserad. Förrätt och efterrätt är beskriven på min blogg.

• ClaraH

Ska väl skriva vad vi bjuder på också; Till fördrink; osthjärtan och fruktspett. Förrätt Sveciapaj (valde svecia istället för vasterbotten, lite mer smak) räk- och kräftröra, parmesanflarn och portvinsgelé; varmrättsbuff'é; dubbelmarinerad oxfile med potatisgratäng, inkokt lax med kall sås, potatis och sallas. Till efterrätt chokladpannacotta. Sedan tårta med avec.

• ClaraH

Nu har vi haft vårt bröllop och buffé och jag kan säga att det blev en massor över av vår varmrättsbuffé, både oxfilé och kax och potatisgratäng. Vi frös in så nu lyxar vi till det mest varje dag med oxfilén. Gästerna tyckte att maten var god. Många tyckte speciellt mycket om chokladpanna cottan. Den var väldigt bra att göra eftersom den måste göras i två etapper; två dagar innan och dagen innan. Samma dag funkar inte.

Vi fick mycket bättre pris på både lax och oxfilé än de sa från början (ICA Maxi), det verkar som de gav lite mängdrabatt.

• ClaraH
    Millan1984 skrev 2011-09-01 18:15:15 följande:
    vad kul att maten blev en succé vad hade ni för tårta? vi ska ha någon sorts chokladtårta (sambon hatar grädde o jag älskar choklad), så det kanske blir kaka på kaka (även fast jag hade nog inte haft något emot det. men nu är det ju många som ska äta)?? Frågade ni om ni kunde få ett bättre pris??
    Jag gjorde inte tårtan själv, det hade jag inte hunnit, min dotter hjälpte mig med maten lite också, hon gjorde räk- och kräftröran tillsammans med mig.

Vi valde en tårta för 40:- /biten från Älvsjö bageri. Vi fick bestämma dekoration själva och det ingick i priset. Vi valde en passionsmoussetårta. Den var mycket god och uppskattad av gästerna, lite syrlig. Jag älskar också choklad men eftersom vi hade chokladpanna cotta till efterrätt ville vi ha något fruktigt som tårta istället.

Vi frågade inte om vi kunde få kött och fisk billigare, men jag fick veta ungefärligt pris när jag beställde så jag visste ungefär vilket spann jag skulle hamna i.
Svar på tråden Ni som gjorde buffén själv, vad fick ni betala? och vad bjöd ni på?