Inlägg från: Millan1984 |Visa alla inlägg
  • Millan1984

Ni som gjorde buffén själv, vad fick ni betala? och vad bjöd ni på?

Vi kommer att få hjälp med maten, men vi har ingen aning om vad vi vill bjuda på. Vi blir ca 56 personer, varav några av dem är vegetarianer. Så hjälp mig (och alla andra BT- brudar) med lite tips på vad man kan göra.

Och vad kostade maten?? Kan man komma långt på 6.000 kr eller är 10.000 kr en mer trolig summa??

• Svar på tråden Ni som gjorde buffén själv, vad fick ni betala? och vad bjöd ni på?
  • Millan1984

Tack för era svar Har ni nått tips på vad man kan bjuda till de som är vegetarianer?? Till er som gift er, fick ni mycket mat över eller räckte det precis??

• Millan1984
    ClaraH skrev 2011-09-01 17:55:43 följande:
    Nu har vi haft vårt bröllop och buffé och jag kan säga att det blev en massor över av vår varmrättsbuffé, både oxfilé och kax och potatisgratäng. Vi frös in så nu lyxar vi till det mest varje dag med oxfilén. Gästerna tyckte att maten var god. Många tyckte speciellt mycket om chokladpanna cottan. Den var väldigt bra att göra eftersom den måste göras i två etapper; två dagar innan och dagen innan. Samma dag funkar inte.

Vi fick mycket bättre pris på både lax och oxfilé än de sa från början (ICA Maxi), det verkar som de gav lite mängdrabatt.
    vad kul att maten blev en succé vad hade ni för tårta? vi ska ha någon sorts chokladtårta (sambon hatar grädde o jag älskar choklad), så det kanske blir kaka på kaka (även fast jag hade nog inte haft något emot det. men nu är det ju många som ska äta)?? Frågade ni om ni kunde få ett bättre pris??
  • Millan1984

Glömde ju skriva, stort grattis till giftermålet

• Millan1984
    Kattpoet skrev 2011-09-01 18:20:59 följande:
    Millan vill du ha ett recept på en Guiness chokladtårta? Ingen fyllning men det behövs ej och den har helt underbar chokladglasyr runt.
    Ja tack, gärna
  • Millan1984
    Kattpoet skrev 2011-09-01 19:13:04 följande:
    Här är kakreceptet, jag gör inte frostingen på toppen eftersom jag gillar inte den typen av frosting.
    www.nigella.com/recipes/view/chocolate-guinne...

Jag har glasyren i en annan bok som jag just nu inte kan hitta pga älskade makes konstiga ordningsinne, kanske boken står bland barnböckern, fördär har jag inte letat.
    tack, hoppas att den kommer fram så småningom
Svar på tråden Ni som gjorde buffén själv, vad fick ni betala? och vad bjöd ni på?