• AlwaysAndForever2012

SKa man skriva med en hemsideadress med information på?

Hej, vad jag uppfattat nu så verkar många skaffa hemsidor med information om sitt bröllop. Vad är detta för nytt? hur ska folk få reda på det då? Vad bör man ha med på denna sida

• Svar på tråden SKa man skriva med en hemsideadress med information på?
  • förlovadflicka

Vi hade med adressen på våra inbjudningar, där har vi lite kuriosa om bröllopet, alla platser och tider, klädsel, önskelista och så :)

• förlovadflicka

Du får den i ett meddelande :)

• ClaraH

Vi har också en hemsida med info om bröllopet, hotell, lite info om oss och önskelista. Jag gjorde den på www.weebly.com. Jättebra sida. Vi angav hemsidan på vår inbjudan.

• AlwaysAndForever2012
    ClaraH skrev 2011-08-14 23:48:43 följande:
    Vi har också en hemsida med info om bröllopet, hotell, lite info om oss och önskelista. Jag gjorde den på www.weebly.com. Jättebra sida. Vi angav hemsidan på vår inbjudan.
    taclk för förslaget :) ska kika där. förrsten, vet du om det är en sida där man får sätta in annonser för att tjäna extra pengar? suttit och sökt på sidor att få in lite extra pengar till bröllop och ett sätt var att ha reklam på sin blogg eller hemsida. men funderade på om man behövde ha nån viss slags sida då
  • ClaraH
    AlwaysAndForever2012 skrev 2011-08-15 11:29:48 följande:
    taclk för förslaget :) ska kika där. förrsten, vet du om det är en sida där man får sätta in annonser för att tjäna extra pengar? suttit och sökt på sidor att få in lite extra pengar till bröllop och ett sätt var att ha reklam på sin blogg eller hemsida. men funderade på om man behövde ha nån viss slags sida då
    På en blogg kan du ju ha annonser, men det var inget jag såg på weebly. Personligen skulle jag inte vilja ha annonser på en blöllopssida. Dels vill jag inte att vem som helst ska veta om sidan, det står ju en massa personlig info på den och sen tycker jag inte att det är så snyggt just på en bröllopssida.
  • AlwaysAndForever2012
    ClaraH skrev 2011-08-15 12:17:49 följande:
    På en blogg kan du ju ha annonser, men det var inget jag såg på weebly. Personligen skulle jag inte vilja ha annonser på en blöllopssida. Dels vill jag inte att vem som helst ska veta om sidan, det står ju en massa personlig info på den och sen tycker jag inte att det är så snyggt just på en bröllopssida.
    Nja, jag hade väl kanske inte tänkt att ha det precis på bröllopssida, fast e klart den weebly kanske bara hade för bröllop.
    tänkte mer på det för en vanlig hemsida. typ blogg
  • saxomanix

vi gjorde också en websidan. annars skulle det ha blivit för dyrt att trycka o skicka alla information eftersom vi måste göra allting på svenska och tyska. Det var ju enklast med en websida...
    Inbjudningar går ut om två veckor så vi får se hur det här med websidan upskattas :)

• ClaraH
    AlwaysAndForever2012 skrev 2011-08-15 14:23:32 följande:
    Nja, jag hade väl kanske inte tänkt att ha det precis på bröllopssida, fast e klart den weebly kanske bara hade för bröllop.
    tänkte mer på det för en vanlig hemsida. typ blogg
    Weebly använder man för vanliga hemsidor. Det är nog en del småföretag som har sina sidor där. En blogg är ju lite annorlunda, en dagbok där man lägger till information hela tiden. Jag har både en bröllpsblogg och en hemsida. Det är hemsidan jag använder till att informera gästerna.
  • AlwaysAndForever2012
    ClaraH skrev 2011-08-15 14:37:18 följande:
    Weebly använder man för vanliga hemsidor. Det är nog en del småföretag som har sina sidor där. En blogg är ju lite annorlunda, en dagbok där man lägger till information hela tiden. Jag har både en bröllpsblogg och en hemsida. Det är hemsidan jag använder till att informera gästerna.
    Å den är gratis?
  • ClaraH
    AlwaysAndForever2012 skrev 2011-08-15 14:41:27 följande:
    Å den är gratis?
    Ja, den är gratis. Jag byggde hemsidan på en amerikansk bröllopshemsideleverantör först, men det gick inte att ladda upp bilder och då fick jag tipset om weebly. com här, och det vara väldigt lättarbetad.
  • Kosmoskissen
    Jolin skrev 2011-08-15 21:58:12 följande:
    Vi använder oss av www.minbrollopssajt.se och det funkar jättebra :) den är väldigt lätt att arbeta med. Gratis den också, prova!
    Den hade vi med =) Funkade jättebra!
    Vi skrev hemsideadressen i inbjudan .
Svar på tråden SKa man skriva med en hemsideadress med information på?