Inlägg från: Pinkgrape |Visa alla inlägg
  • Pinkgrape

Jag kan inte ha vigselringen, det kliar!

Jag vet att det kanske är emot "reglerna", men jag var/är så ovan att bära ring och ville så gärna kunna ha vigselringen på mig direkt efter bröllopet utan att det skulle kännas obekvämt, så jag började ha den redan ett par veckor innan.

Först hade jag två silverringar som vi köpte, men de kliade och kliade. Bytte då till en guldring som jag är jätteförtjust i och den kändes lite bättre, men även den kliar. Jag blir röd på fingret och.. ja, det kliar :P Blir som irriterat under och runt ringen. Det syns inte på bilderna.

Detta känns ju extreeeemt tråkigt, då jag gärna vill ha vigselring. Jag har aldrig någonsin förut i hela mitt liv reagerat på smycken eller annat. Varför gör jag det just nu? Är jag allergisk? Vad kan jag ha för material isåfall? Vill ju gärna kunna ha en ring, men vill inte gå och klia hela tiden.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Svar på tråden Jag kan inte ha vigselringen, det kliar!
  • Pinkgrape

Jasså? Ja, det är ju jättekonstigt! Vad tråkigt att inte du heller kan ha dina ringar.

Jag har aldrig tidigare upplevt att smycken kliat. Jag har inte använt just ringar, men örhängen, armband, halsband osv. Känns ju skittrist att just nu, när jag ska vigselringen, så börjar det :/

• Pinkgrape

Som jag skrev i TS, så har jag ju använt båda ringarna (de i silver och den i guld) i flera veckor just för att vänja mig. Ville inte vara ovan precis efter bröllopet. Tror därför inte att det beror på den saken. Guldringen har jag nog burit i... ja, köpte den för flera, flera månader sedan. Silverringarna har jag inte haft lika länge, men de är inte lika bekväma heller, så kommer inte använda dom hursom.

I början var det ovant, men guldringen är så smal att det gick fort att vänja sig vid att den satt där. I början kliade det, då trodde jag ju att det var för att jag var ovan. Sedan gick det över någon vecka för att sätta igång igen och bli värre :/ La bort den ett par dagar innan bröllopet och då blev det ju bättre, men så fort jag fick på mig ringen i kyrkan så började det klia.

• Pinkgrape

Ska jag ändå behöva ta av ringen flera gånger varje dag, så kommer jag inte ha någon ring. Då känns det för jobbigt för att det ska vara värt det faktiskt. Då får ringarna hamna i lådan i sängbordet.

• Pinkgrape

Den är lite rundad och där stenarna sitter går det som in och är hål, eller hur man nu ska förklara :P Inte så jättemycket kontaktyta direkt med huden alltså.

• Pinkgrape

Jag förstår dock inte, om den skulle vara för liten, för har jag en större så sitter den inte kvar på fingret alls. Ska ringar vara så? Att de snurrar av sig själv och ifall man skakar lätt på handen så glider de av? Jag fick hjälp i butiken att välja rätt storlek, så tror inte att det beror på den saken.

Att börja smörja händerna, byta tvålar, lufta på nätterna osv.. nej, då får ringen hellre göra förlovningsringen sällskap i en tavelram i vardagsrummet :P

Tips om titanringar, tungstensringar osv är snällt, men hittar verkligen ingen ring i det materialet som jag gillar :/

• Pinkgrape
    cuteanniis skrev 2011-08-15 11:31:13 följande:

titanringar.com kan man bygga sin egen titanring...

här är en bild från deras sida...

Tack :) Jo, jag vet, vi har varit inne där mycket och kikat på ringar till maken. Vi hade även titanringar som förlovningsringar (jag hatar min!). Jag har ändå inte hittat något som riktigt faller mig i smaken :/ Maken gillar dock såna, speciellt de som är svarta :)
  • Pinkgrape
    Future Mrs S skrev 2011-08-15 11:49:16 följande:
    Skulle jag bli allergisk mot mina ringar så hade jag ringt sjukvårdsupplysningen och frågat efter tips, hade inte funkat hade jag tagit av dom och tatuerat på fingret istället.. ;D
    Haha jag är redan tatuerad på fingret och tyvärr kräver det rätt mkt underhåll för att hålla sig fint. Jag och maken har matchande tatueringar på fingrarna, dock inte rätt finger, utan pekfingret :P
  • Pinkgrape
    Margaux skrev 2011-08-15 11:49:53 följande:
    Min väninna fick utslag av sin 18K vitguldsring, de gick och bytte till en annan legering och den fungerade fint!
    Det kan vara så pass "enkelt" alltså? Kanske skulle gå tillbaka med den och åtminstone prata med dom om det då.
  • Pinkgrape
    Tessann skrev 2011-08-15 12:07:10 följande:

Hur ofta måste ni fylla i dom igen?

Undrar då maken funderar på att tatuera in nåt på ringfingret istället då han inte vill ha en ring.

Vi har såna, fingerstache, på sidan av pekfingret och just på sidorna av fingrarna nöts det ju otroligt snabbt. För att hålla det riktigt snyggt, så bör de fyllas i var 3-6 månad.
  • Pinkgrape
    Mmmm skrev 2011-08-18 20:32:34 följande:
    Om det visade sig att jag var tokallergiker så skulle jag nog strunta i ringarna. Det är ju ändå bara pynt. Skulle göra en FIN ringtatuering (typ hans namn i liten snirklig skrift) eller vara helt utan.
    Ja, jag känner också att jag klarar mig utan ringen om det nu är så att den bara ska klia och man ska måsta av och på med den flera gånger om dagen osv.

Vi har redan matchade tatueringar på fingrarna, dock på pekfingret, så kommer inte tatuera en vigselring. Av flera anledningar. Dels för att jag tycker det gör förbannat ont på fingret och dels för att, som jag skrivit ovan, så nöts det bort så snabbt på fingret :/
Svar på tråden Jag kan inte ha vigselringen, det kliar!