Inlägg från: förlovadflicka |Visa alla inlägg
  • förlovadflicka

Husmorstips för vackrare brud/brudgum

Jag har redan gjort en sådan här tråd, men det var rätt dåligt gensvar i den :) Mitt bästa tips är plastpåsar. Plastpåse över huvudet på natten med hårinpackning i, plastpåsar på fötterna under sockarna med fotkräm i, på händerna med handkräm... Alltså, det är fantastiskt :P

• förlovadflicka

Och vad det gäller brudgummen... Min har vi köpt typ hårinpackning, ansiktsmask osv till, sånt som killar inte brukar använda, det är bra första steg, hehe :)

• förlovadflicka

Man kan ju alltid ta ett fotbad iaf :) Finns det något skönare än fotbad och ansiktsmask? Ah...

• förlovadflicka
    fruTrobben skrev 2011-08-31 18:20:02 följande:
    Tips 1 : Gå till kicks å be att få ett prov på sensi/ kanebo:s peeling, finns i minst 2 varrianter. Har fått prov på båda å de är fantastiska.

Tips 2 :Sebamed finns på vissa apotek och har en superbra ansikts & kropptvätt utan tensider och rätt ph värde. Funkar utnärkt att tvätta bort smink med, utan att man blir sträv. Kostar 65kr för 200ml. Finns för olika hudtyper.

Tips 3 : Honung. Ansiktsmask, värm 1msk honung i mickron, nån sekund bara,smula ner lite havregryn, gegga ut på ansiktet låt sitta en stund. Skölj av med mycket vatten. Huden blir återfuktad och mjuk.

Tips 4: Honung. Sov med lite honung på läpparna om dom är nariga, blir som nya.

Ett tips bara om hår. Är ni nyfärgade använd inte inpackning för det drar ut färgen, använd det gärna några dagar innan ni ska färga i stället, då gör det mest nytta. Det är bra att bry sig om håret och att det är mjukt å fint men... det är svårare att sätta upp det om det är som silke, så snälla inte inpackning dan innan bröllopet det blir svårare att få brudfrisyren att hålla då.
    Haha, det beror på vilken hårkvalitet man har, själv föddes jag med grovt, icke-skandinaviskt hår (fast är helt svensk) som är jättefult och livlöst om jag inte använder redken all soft-inpackning varje dusch :P
Svar på tråden Husmorstips för vackrare brud/brudgum