• Tinzi

Enkel dekoration på tårta?

Vi ska beställa vita prinsesstårtor från Citry Gross. Dock ingår det inte ngt vidare dekoration i det billiga priset.

Någon som har ngt toips på vad man kan tänkas dekorera med?

Det ingår något enkelt sa de, typ spritsat, eller någon som har idéer på andra dekorationer som jag kan ordna själv och sätta på?

• Svar på tråden Enkel dekoration på tårta?
  • Zelmah

jag menar alltså de fjärilarna som är monterade på ståltråd, inte de andra fjärilarna som oxå kom med när jag sökte på fjäril, men det fattar du nog Solig

• teddy

man kan ju ha vad som helst! nästan! ;)
    tänk vilket tema/vilken färg ni har o låt fantasin flöda!

som förra skrivaren... panduro har massor av saker!
    jättekul idé... kanske gör så själv faktikst! :) 

• Fröken Emma

JAg har en tjej på som skriver ut önskad bild på ätbart papper som man sedan lägger på tårtan. Uppskattat på både storas o smås födelsedagar, och mamma o pappas bröllopsdag.

annars har jag sett, på city gross, små söta saker man lägger/sätter på tårtan. Allt från hello kitty tillfina blommor o fjärilar fotbollar mm.

Sedan finns det ju strössel i olika färger o former. Man kan ex skriva ut ett snyggt mönster på datorn och klippa ut det i papper för att använda som shablom och strössla i den ist för att måla. men man kan ju oxå måla om man hellre vill det.

• Tinzi
    Zelmah skrev 2011-08-15 21:21:14 följande:
    jag köpte fjärilar på Panduro som vi ska dekorera tårtan med. ca 70 spänn för 12 st tror jag det var.. finns olika

De här tror jag det var
    www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet?p=IXS790&...

annars finns många fjärilar i deras sortiment i olika storlek, färg o form
    www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet?id=IXS790...=*AP

Kanske kan va nåt om du gillar den stilen...
    mnmm jag gillar, men blivande gillar INTE fjärilar :(
  • Tinzi
    teddy skrev 2011-08-15 21:24:22 följande:
    man kan ju ha vad som helst! nästan! ;)
    tänk vilket tema/vilken färg ni har o låt fantasin flöda!

som förra skrivaren... panduro har massor av saker!
    jättekul idé... kanske gör så själv faktikst! :) 
    har svart vitt tema.s¨ska ju helst vara svart....har noll fantasi just nu bara :(
  • Tinzi
    Fröken Emma skrev 2011-08-15 21:32:53 följande:
    JAg har en tjej på som skriver ut önskad bild på ätbart papper som man sedan lägger på tårtan. Uppskattat på både storas o smås födelsedagar, och mamma o pappas bröllopsdag.

annars har jag sett, på city gross, små söta saker man lägger/sätter på tårtan. Allt från hello kitty tillfina blommor o fjärilar fotbollar mm.

Sedan finns det ju strössel i olika färger o former. Man kan ex skriva ut ett snyggt mönster på datorn och klippa ut det i papper för att använda som shablom och strössla i den ist för att måla. men man kan ju oxå måla om man hellre vill det.
    jo men svårt på just bröllopstårta känner jag ...
  • Fröken Emma

Har du ett mönster på klänningen? eller har ni ett monogram?

Köp ätbar färg o rita av det.

Eller en snygg stil på inbjudan o program som du kan överföra till tårtan. ;)

• teddy
    Tinzi skrev 2011-08-15 21:40:07 följande:
    har svart vitt tema.s¨ska ju helst vara svart....har noll fantasi just nu bara :(
    men tänk va ni två gillar eller nåt som förknippas med er kanske! hade varit coolt me små saker som kan förknippas med er annars e svarta blommor på vit tårta jättesnyggt! 
    själv hade jag nog dekorerat me lite olika saker... lite assymetri o fantasi! jag kanske hade valt svarta blommor, svarta noter, g-klavar, hjärtan, beroende på vilken årstid så nåt som förknippas med den (typ höst = löv, vinter = snökristaller) osv... men, de e ju va som förknippas med mig o min fästeman...
    du kommer säkert på massa fint! :) 
  • sacki79
    Tinzi skrev 2011-08-15 21:40:07 följande:
    Varför inte köpa band i svart att sätta runt tårtan i tex siden eller ett spetsband...?
  • Tinzi
    sacki79 skrev 2011-08-15 22:00:36 följande:
    Varför inte köpa band i svart att sätta runt tårtan i tex siden eller ett spetsband...?
    snyggt, men blir inte det bökigt när man sen skall ta av tårtan?
    teddy skrev 2011-08-15 21:44:58 följande:
    men tänk va ni två gillar eller nåt som förknippas med er kanske! hade varit coolt me små saker som kan förknippas med er annars e svarta blommor på vit tårta jättesnyggt! 
    själv hade jag nog dekorerat me lite olika saker... lite assymetri o fantasi! jag kanske hade valt svarta blommor, svarta noter, g-klavar, hjärtan, beroende på vilken årstid så nåt som förknippas med den (typ höst = löv, vinter = snökristaller) osv... men, de e ju va som förknippas med mig o min fästeman...
    du kommer säkert på massa fint! :) 
    Svart rosor låter ju snyggt! Får se hur jag löser detta :)
  • ClaraH

Vi ska ha tre röda rosor i mitten och sedan björnbär ute vid kanten, ett per bit. Vi kommer att ha en passionsmoussetårta.

Svar på tråden Enkel dekoration på tårta?