Hjälp! så besviken och ledsen. Någon som vet någonstans att gifta sig, som är litet, mysigt och varmt.
Hej, jag har idag blivit så besviken och ledsen och arg och behöver därför hjälp att inte känna att allt är hopplöst.
Detta blir lite långt. om ni inte orkar läsa så ta sista stycket där jag har frågan om hjälp.
jag och sambon hade hittat perfekta platsen för oss att viga oss på. I en liten brunnskyrka.Utifrån gillar jag den inte, men innifrån är den så perfekt. Vi ska ha ett vinterbröllop och där inne va det nån slags mörkgröngråa bänkar och väggarna var av röd/brun/orange tegel med plats för tända massa ljus. Fönster var lite hur som helst stora, små, avlånga/liggandes osv. SÅ perfekt för att värma upp sig i. Det fanns för att spela musik och piano mm.
Vi hade bestämt oss. Att vi hittade en perfekt bygdegård med rätt färger i som inte såg så liten och tråkig ut gjorde det hela ännu mer perfekt.
Men vad händer. Jo, kyrkan är privatägd av ett stort företag typ. Vad händer. Jo vi tar reda på massa info och det var allt positivt..första svaret är att vi får gifta oss där gratis så länge vi är med i svenska kyrkan.Perfekt då vår budget är kass. När vi åker dit och tittar och för att få mer info, så ändras svaret att vi måste beställa behandling genom företaget som äger stället för att få ha det.. jaja, inte så konstigt, men trökigt de inte sa det direkt. Vi försöker komma på nåt som inte är allt för dyrt. 700kr typ. Hon ska ringa nästa dag för bekräfta. Hon ringer inte. Helgen kommer och vi ville ha svar. Jag ringer och får prata med en annan tjej som tar kontakt med henne och vdn. Då ändras svaret helt plötsligt och är att man måste hyra rum. Som vi inte ens ska vara i men okej, fick tag i ett för 900kr och får väl se det som priset då för våra drömmar.fast vi inte har pengar och man får gifta sig gratis i kyrka annars.
MEN idag kom värsta slaget. Då ringer den första tjejen igen och säger att vdn nu säger att vi måste boka bröllopssviten som då kostar 3000kr. En svit vi inte ens tänkt vara i för vi har ett litet barn som inte sover så bra ofta och vi inte vill åka ifrån och visst vi kanske kan lyckas med det.. MEN jag blir så arg!! på några dagar har de gett fel information flera ggr. Vdn har inte satt några riktlinjer för sådana här frågor - varför är han då vd om han inte kan ha information och förmedla sin personal riktigt. de hade ändå pratat med honom flera ggr och lovat mig flera ggr att det räcker med de saker de tidigare sagt.
Hade de sagt från början att kyrkan kostade den summan, så hade vi ju fått välja då. men nu känns det ju som de lurat en och det bara blivit dyrare och dyrare. Man har blivit besviken och arg.
Det dumma är att vi hade bokat detta och börjat planera alla färger och allt annat kring just denna kyrka och bygdegård. Vi älskade verkligen det.
Mysigt, litet. inte så kallt som en vanlig vit tråkig kyrka. vi vill ha det mer kärleksfullt. varmt. ja ni kanske förstår eftersom jag beskrev hur det såg ut. det passade oss.
Hur ska vi nu göra? vi kan ju fortfarande ha det, men då kostar det oss 3000 kr som vi inte räknat med. och jag har inte pengar till det då vi redan räknar ner matkostnades mm. men ändå. det är ju vårt bröllop.
Sen är jag så arg på det företaget. de förtjänar inget nu.
Kan någon hjälpa mig hitta nåt liknande? I skaraborg eller strax utanför. Nån liten mysig kyrka..som ser kanske lite huset på prärien stil eller åtminstone lite mer mysig inuti. den vi tittade på va ju ful utifrån så det får väl gå an. vi ska ju ändå gifta oss i mörkret
Men inuti. det lilla och mysiga. plats med 50-60pers. snälla hjälp
allt stannade ju upp och känns hopplöst nu. kan inte planera nåt utan veta var vi är.