• smultron 74

Las Vegas

Hej!
    Jag och min älskling skall gifta oss i Las Vegas i vår och skulle väldigt gärna höra lite hur andra har haft det som gjort det samma! Tacksam för bra tips på förberedelser, kläder, ställe att äta middag på efter m.m.

Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Las Vegas
  • Emma83brud

Inte gift mig i Las Vegas men varit där. Och en drink på Bellagio på kvällen när fontänen är igång är hur fint som helst.
    Sen finns det många fina restauranger. "Eiffeltornet" hade god mat. Och fin utsikt! (Restaurangen heter något annat men jag kommer inte ihåg vad...)

• smultron 74

Tack för tipsen, drink på Bellagio verkar kanon! Glad

• polkapinne

Har inte heller gift mig där men varit där.

Venetian hotell är superfint och av misstag hamnade jag och sambon på restaurang Zeffirino (tror jag den hette, minns inte helt) och det är en finare och dyrare restaurang. Men om man får plats "ute" så är den byggd som om man sitter vid en av kanalerna i Venedig. Så vackert.
    http://www.venetian.com/Las-Vegas-Restaurants/Fine-Dining/Zefferino/

Sen tycker jag att Caesers Palace har ett fint bröllopskapell. Hela Caesers är hur fantastiskt som helst.
    Åh, nu vill jag tillbaka:)

• raring

Åh - kul med en till!

Vi ska också gifta oss i Las Vegas i februari 2012.

Svårt att välja vigselplats dock - det finns ju hur mycket som helst att välja på.
    Funderar på följande:
    - Valley of Fire
    - Lakeside Wedding
    - MGM Grand Forever Grand Chapel
    - Little Chapel of the Flowers

Helst vill jag att det ska vara utomhus (ingen big fan av amerikans "smak" med rysch pysch och tunga draperier  osv), men vet inte om det kommer att kännas för kallt i mitten av februari? När hade ni tänkt gifta er?

• bellalicious

Här är en till som ska gifta sig i Las vegas 2012 i Februari :)

Efter ha läst recensioner av andra brudpar som var supernöjda med deras val av The little chapel of flowers så kändes det som det rätta stället för mig och älsklingen.

Det är verkligen ett tips, att efter man hittat en chapel/vigselplats man gillar, att man googlar efter andras erfarenheter av platsen.

Så roligt att vi är flera :)

• smultron 74

Hej igen! Vi tänkte åka i maj. Har ej bokat något ännu, känns som det är evigheter kvar, tyvärr... Har inte heller bestämt oss exakt var och hur vigseln ska gå till men helst utomhus!! Har ni bokat flyg och hotell ännu? Ska ni ha med familj och/eller vänner?

• bellalicious

Vi bokade biljetter idag, så skönt att ha det gjort (rekomenderar http://mrjet.se). Hotell har vi inte bokat än. Om jag minns rätt så kan man ha vigsel utomhus på The little chapel of flowers :)

Vi åker själva med min syster och bästa vän. Stackars M2b som blir själv med tre tjejer ;) Ska ni ha med familj/vänner?

• smultron 74

Det blir två kompisar som är i LV samtidigt, de kommer ej vara med på själva vigseln men till middag och lite fest efteråt!! De ska själva förnya sina löften i sann LAS Vegas-anda med Elvis och hela kitet! Det blir skoj att vara med på! Vi är dock lite hemligare av oss och de är helt ok med det! Skönt att ha bokat, var mellanlandar ni och vad får ni ge, om du vill svara på det..?

• bellalicious

Vad roligt att ni får lite sällskap till middagen.

Vi mellanlandar i London och sedan är det direktflyg till Las vegas och åker med British airwayes. Det gick på 5 575 kr per person tur och retur :)

Svar på tråden Las Vegas