Inlägg från: Future Mrs S |Visa alla inlägg
  • Future Mrs S

Grönsallad, känns det inte lite......tråkigt? :S

Vi ska ha buffe på vårt bröllop, exotisk planka med potatisgratäng och vi har tänkt ha sallad till.. tänkte en vanligt grönsallad men nu känns det lite tråkigt? eller?

Hade tänkt isbergssallad, gurka, tomat... men det känns faktiskt tråkigt.. Vad kan jag göra för att "piffa" upp den lite? Rädisor? :S Paprika känns inte aktuellt, inte majs heller.

Någon som kan tipsa mig? :)
    Jag vill alltså inte ha bulgur eller pasta eller något sånt i utan bara grönsaker.. :) 

• Svar på tråden Grönsallad, känns det inte lite......tråkigt? :S
  • Future Mrs S
    SnuttisSessan skrev 2011-08-17 18:56:14 följande:
    Fetaost tycker jag :) Sen kan man ju piffa upp den med jordgubbar eller vattenmelon eller annanas
    Fetaost är bra, m2b skulle gärna leva på fetaost om han fick ;D men jag kände mig osäker på om gästerna kommer tycka att feta inte riktigt passar med maten? :S
  • Future Mrs S
    Kattpoet skrev 2011-08-17 19:00:54 följande:
    Du kan använda fler sorters sallad, isberg, ruccula, frisee sallad, ekblad  och sedan tomat, torkad och färsk ta både röda och gula tomater, gurka,  ärtskott  och mandel.

Det kan funka med exotisk planka,  har du feta ost så kan det blev lite för mycker ihop exotisk planka. 
    Toppenbra förslag! :D 
    Jag tänker liksom inte längre än det vi brukar köpa och det är alltid samma sak, går på rutin liksom ;D

• Future Mrs S

Vilka bra ideer ni har!! :D TACK!!

Vi kör nog på feta i en skål brevid salladen tror jag, det finns några allergiker så behöver dom inte tänka på det :)

Dressing brukar vi aldrig ha hemma så ni får gärna berätta hur man gör det? vet att det finns på påse men man kan väl göra egen? ::) 

• Future Mrs S

Jag har ingen aning om dressing.. :S Vi äter sallad varje dag isbergssallad+gurka och tomat ingen dressing.. haha vilken variation va? ;D

Men kanske skulle vi ha en vinegrätt och en lite tjockare eller vad tror ni?

pesto gott!!! :D
    Ska testa recepten ovan och se vad som passar!

citron gillar vi det oxå! och vitlök! :D nu kanske vi blir värsta dressingfanatikerna här hemma :) 

• Future Mrs S

Tack för alla tips nu tror jag att salladen kommer se lite roligare ut faktiskt :D

Kan slänga in en liten extra fråga, vi ska ju som sagt ha exotisk planka+potatisgratäng (sallad+bröd), sen ska vi ha sås till (vi är såsmänniskor haha) ska vi ha gele till oxå? :S Vad tror ni? 

• Future Mrs S
    Kattpoet skrev 2011-08-17 21:22:49 följande:
    Vad finns på plankan?
    grillad fläskfile, grillad kycklingfile och antingen rostbiff eller pastrami, och frukter typ ananas, melon vindruvor osv :) 
  • Future Mrs S

bomba på!!!!! :D jag har 2,5 månad kvar till bröllopet så jag har tid att testa flera olika varianter! :D

• Future Mrs S
    Kattpoet skrev 2011-08-17 21:44:58 följande:
    Future, då skulle jag hålla mig undan från gele eftersom du redan har det söta genom frukten.   Vad ska ni ha för sås?
    du har nog rätt..
    jag vet inte riktigt tar gärna emot tips där oxå! :D Svägerskan gör en grym rödvinssås men jag vet inte hur mycket jag kan be henne om, hon ska redan limma i mitt löshår klippa det och fixa det på bröllopsdagen, och fixa mina naglar och hjälpa till att duka ;D

• Future Mrs S
    Joanna86a skrev 2011-08-17 21:46:46 följande:
    Jag måste säga att jag gillar menyn! Älskar mat mixat med frukt! Ska ni grilla ananasen?
    Va roligt! :D Känns väldigt klassiskt men det är väl passande på ett ganska traditionellt bröllop? ;)
    Det har jag ingen aning om dock, plankan+potatisgratängen kommer vi köpa färdigt och sen fixar vi tillbehören själva.. :) 
  • Future Mrs S

När jag ändå får så mycket bra tips här passar jag på att be om förslag på snittar eller liknande till brudskålen? funderade på små minipajer men är det gott kallt? :S 

Vill ha enkelt inget renskav el så ;D ;D  

• Future Mrs S

Åhh jag blir hungrig nu!!!!! :D :D Tack för alla super bra tips!något typ av bröd med röra låter perfekt!
    Jag får ha en preewedding taste kväll och bjuda in familjen på snittar och sallad ;D 

Svar på tråden Grönsallad, känns det inte lite......tråkigt? :S