Inlägg från: Kattpoet |Visa alla inlägg
  • Kattpoet

Grönsallad, känns det inte lite......tråkigt? :S

Du kan använda fler sorters sallad, isberg, ruccula, frisee sallad, ekblad  och sedan tomat, torkad och färsk ta både röda och gula tomater, gurka,  ärtskott  och mandel.

Det kan funka med exotisk planka,  har du feta ost så kan det blev lite för mycker ihop exotisk planka. 

• Kattpoet

snuttissessan,  kanske det men inte till glass. ;)

Problemet med feta är att om gästerna  inte är van vid fårmjölk smaken så brukar folk rynka på näsan. 

• Kattpoet

Har ni barn  på festen håll er undan  från spenat, små barn kan inte smälta spenaten och kan få rännskita.

• Kattpoet

Jag brukar göra två olika dressingar och ha på bordet.  Maken påminde mig om en som jag gör med pesto och  youghurt och oliv olja, enkelt och väldigt gott. 

• Kattpoet

Future MRS, kollas Zetas hemsida, de har massor med vinegrätt recept med.   Min pesto dressing är  typ 1 dl turkisk  youghurt,  3 msk pesto och 1 msk oliv olja och lite salt.

• Kattpoet

När det kommer till körsbärstomater och finkläder så  är det bäst dela tomaterna annars kan tomaterna  spruta.

• Kattpoet

Future, då skulle jag hålla mig undan från gele eftersom du redan har det söta genom frukten.   Vad ska ni ha för sås?

• Kattpoet

Crostini!  Skaffa  flera baguetter, skiva dem i 1cm tjocka skivor,  rosta i ugnen och sedan torka ut som man gör med skorpor och sedan kan du ha på vilken röra som helst.

• Kattpoet

Crostini,   Skär  en baugette i cm  tjocka skivor,    rosta  på 225C tills gyllene , vänd och rosta andra sidan tills gyllene. Sänk värmen  till  150 grader och  flytta plåtarna längre ner i ungen och låt stå 15 min, stän av värmen och låt stå över natten, det borde vara kruttorra nu.
    Håller i runt en månad i en lufttätburk.
    Perfekt att ha för  röror eftersom brödet inte blöts upp lika fort som vanligt bröd.    

• Kattpoet

Med tanken  att du ska exotisk planka med  ananas , melon och andra frukter, då kan en rödvins sås skära sig, samma sak med feta ost. 

Visst är vissa saker mumma men ibland funkar det inte ihop  och ibland måste man ta sig en funderare, ni har visserligen potatis gratäng och den brukar vara krämig nog så man inte behöver en sås  men om man vill ha något såsigt till  så en hemgjord salsa kan funka  man kan även göra dem med ananas.

Bara en tanke så man får en helare smakbild eller en spretig en. 

• Kattpoet

Ïsbergssallad är bra för att dryga ut  fins salladen med, det ingen som märker det och börjar gnälla över det.

Knyttan skönt att se någon annan som tänker som mig. *ler* 

Svar på tråden Grönsallad, känns det inte lite......tråkigt? :S