Grönsallad, känns det inte lite......tråkigt? :S
Nu har jag inte läst hela tråden men min åsikt är att isbergssallad är väldigt mkt vardag. Själv köper jag aldrig isbergssallad utan alltid ruccola, roman, frisee etc. Så satsa på en annan salladssort tycker jag.
du har säkert fått massa bra tips på hur man piffar upp en sallad men vi brukar alltid lägga i melon, ibland några jordgubbar, avocado och någon ost typ mozarella eller fetaost.
angående dressing så finns det ett superbra recept som är 2 delar olivolja, 1 del hallonbalsamvinäger och några droppar pumpfröolja. pumfröoljan är mörkgrön har en nötig smak vilket verkligen förhöjer dressingen att bli ngt extra. sen räcker det med salt och peppar.
annars skulle jag satsa på olivolja+balsamvinäger+salt+peppar+färsk krydda t.ex. basilika, rosmarin eller timjan.
se till att du har en bra olivolja, att lägga 150kr för en flaska olivolja är lätt värda pengar. kan användas på allt från sallad till pasta, färsk potatis och paj.
jag har själv arrangerat olivoljeprovningar så jag älskar olivolja men jag vill bara slå ett slag för olivolja av bra kvalité.
lycka till!