• Fröken Emma

Är din ring likadan som din partners?

Är din ring likadan som din man/fru?

Jag funderar på att han ska få välja sin efter hans personlighet, och så väljer jag mina. För då är vi nöjda båda två. Är det toligt?

• Svar på tråden Är din ring likadan som din partners?
  • Pinkgrape

Nej, de är inte likadana. Vi valde ringar efter vad vi gillar och vill ha. Vi valde dock att matcha i samma material, han med ränder i rödguld och min ring i rödguld. Viktigast är att vi tycker om ringarna :)

Min mans vigselring.

Min vigselring

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • izredam

Vi har inte likadana ringar, min är smalare och har lite stenar i sig - hans är bred och plattare än min. Men vi har i alla fall samma material (rött guld).

• Mela01

Jag har förlovningsring i vitt guld med stenar i o min karl har en ring i rött guld. Och min vigselring kommer också va i vitt guld. Vi valde det som vi tycker e finast o vad vi ville ha på fingret Glad

• LoJ

Min man har en slät rödguldring (tillsammans med sin ingenjörsring) och jag har en palladiumring med diamanter som f-ring och en rödguldsring som vigselring. Vi resonerade så att vi valde det vi tyckte var finast och vi tyckte inte att de behövde likna varandra på något sätt ...

• förlovadflicka

Vi har likadana ringar, det kändes mest romantiskt när vi förlovade oss :)

• zadde
    Pinkgrape skrev 2011-08-17 20:12:04 följande:
    Nej, de är inte likadana. Vi valde ringar efter vad vi gillar och vill ha. Vi valde dock att matcha i samma material, han med ränder i rödguld och min ring i rödguld. Viktigast är att vi tycker om ringarna :)

Min mans vigselring.

Min vigselring

Hade inte du en annan vigselring pinkgrape?

Jag kommer ha kvar min förlovningsring som vi hade lika dana. men han gör om sin så att den passar ihop med min vigsel ring. det ända som kommer skilja är att jag har 2 diamanter i och min är smalare än hans. 
  • Krystal

Som det framgår av profilbilden har vi liknande ringar....fast hans är då några storlekar större...

• Freakie

Vi har nästan likadana ringar. Bägge i vitt guld i samma skena. Hans är dock lite bredare men lite tunnare. Min vigselring är slät som hans medan jag har tre diamanter i förlovningsringen.

• Fröken Emma
    Pinkgrape skrev 2011-08-17 20:12:04 följande:

Min mans vigselring.

Ja, skulle han vilja ha en sådan ring sklle jag mycket väl kunna ha en likadan!!
    Supersnygg!

vad kostade den?
  • Syrinx

Våra förlovningsringar är likadana, helt släta och lätt kupade i rött guld (fast hans är lite bredare). Det är vad vi båda tycker bäst om, så det var inget svårt val! Min vigselring blir i rött guld och med lite stenar i, förmodligen en rosa diamant i mitten. Fästmannen ska inte ha någon vigselring.

Men jag tycker att det viktigaste är att båda trivs med sina ringar! Tycker man väldigt olika är det väl bättre att man väljer olika typer av ringar, det är ju ändå ett smycke man ska ha hela livet. 

Svar på tråden Är din ring likadan som din partners?