• Fröken Emma

Är din ring likadan som din partners?

Är din ring likadan som din man/fru?

Jag funderar på att han ska få välja sin efter hans personlighet, och så väljer jag mina. För då är vi nöjda båda två. Är det toligt?

• Svar på tråden Är din ring likadan som din partners?
  • Helena Mikael

VI har också olika, man ska få välja själv efter smak och tycke tycker jag :)
  • SloveP

andersson1970:
    Vi hittade den ringen på www.threerexes.com Vi drog ut bild på skrivaren och ritade/målade sen över det gröna med röd penna och det vi ville ha mörkt oxiderat med svart penna.
    Sen gick vi till vår lokala guldsmed o frågade henne om hon kunde tänka sig att göra ringarna och som vi ville ha dem. Och det gick bra! De är i silver.

• andersson1970
    SloveP skrev 2011-08-18 09:32:40 följande:
    andersson1970:
    Vi hittade den ringen på www.threerexes.com Vi drog ut bild på skrivaren och ritade/målade sen över det gröna med röd penna och det vi ville ha mörkt oxiderat med svart penna.
    Sen gick vi till vår lokala guldsmed o frågade henne om hon kunde tänka sig att göra ringarna och som vi ville ha dem. Och det gick bra! De är i silver.
    Ja jag såg ju webbadressen på bilden, klart & tydligt så det var en dum fråga *hehe*
    Får man fråga vad det kostade att få dem gjorda?
  • andersson1970
    SloveP skrev 2011-08-18 09:32:40 följande:
    andersson1970:
    Appropå vigselring till din.....om jag har fattat rätt hur din ser ut, vilket jag tror så kanske:
    En ring som den delen med prickarna bara, men istället för blanka prickar byta ut det mot stenar i samma färg som den du har nu, röd. Och inte oxiderat utan blankt. ( kanske ) började genast själv göra ring i huvudet när jag såg era...jättefina, verkligen.
  • Silverglitter

Våra förlovningsringar är lika på så sätt att det är samma höjd och utseende på dem och båda är i vitt guld. Däremot är hans dubbelt så bred som min.

• Erika83

Vi har olika. Tyckte det var viktigare att båda valde ringar som vi trivs med och passar vardera personlighet.
    Vi ska ju bära dem i många år. Men som tur var så var vi överens om att det skulle vara vitguld i alla fall, är glad för det men det hade inte varit någon katastrof om vi valt olika där också.Cool

• Bröllop201206

vi har oxå olika ringar, dom är iof båda i rött guld, men annars är dom inte lika då min partners förlovningsring är stor och bred, jättesnygg på hans stora händer. Min förlovningsring är smal med 5st diamanter på. har haft min förlovningsring på i snart 6-år och jag älskar den varje dag fortfarande.

• aniara

Våra ringar ær likadana sånær som på bredd. Min ær 3 mm och hans 5. Vi ville gærna ha samma utseende på dem (inte nødvændigtvis samma modell dock, och det ær det inte heller, då hans modell inte fanns i 3 mm). Nær vi gifter oss får jag en vigselring, medan hans førlovningsring øvergår till vigselring.

• Sara1291

Jag och min blivande ska förlova oss i november. Jag har tänkt att vigselringarna ska vara släta silverringar men min förlovningsring vill jag helst ha i vitguld. Är det någon som vet ifall man lätt ser skillnad på dessa två material? Tacksam för svar

Svar på tråden Är din ring likadan som din partners?