Är din ring likadan som din partners?
Är din ring likadan som din man/fru?
Jag funderar på att han ska få välja sin efter hans personlighet, och så väljer jag mina. För då är vi nöjda båda två. Är det toligt?
Är din ring likadan som din man/fru?
Jag funderar på att han ska få välja sin efter hans personlighet, och så väljer jag mina. För då är vi nöjda båda två. Är det toligt?
Detta är de förlovningsringarna vi har nu och de är i silver, men vi bytar båda ut dem när vi gifter oss mot olika ringar.
Mina ringar i platina.
Våra är inte alls lika, jo förresten, lite i färgerna kanske.
Mina ringar är sådana jag har valt efter vad jag själv ville ha.
Hans ringar är ärvda, min farfars och min pappas.
Vi valde exakt samma design på förlovningsringarna (eftersom vi vill att det ska synas att vi hänger ihop) fast jag har rödguld och han vitguld eftersom de passar oss bäst. Jag trivs inte alls i vitguld och han trivs inte alls i rödguld. Kollade på att ha ringar med vit och rödguld tillsammans men det tyckte vi båda var fult :) Mitt tips är som många andra säger - följ ert eget tycke och smak. Låt ingen annan bestämma åt er. Lycka till!
Våra förlovningsringar är i samma metall och lika breda men inte lika i övrigt. Min man har ingen vigselring men det har jag. Vi och alla andra vet att vi hör i hop även fast vi inte har exakt likadana ringar. Om någon inte fattar att vi är gifta - då är den personen på en annan planet. Vi är ju två individer i vårt äktenskap - därmed kan vi också ha olika smak när det gäller ringar. För min man är ringen en symbol för vårt äktenskap och vårt liv - för mig är ringarna självklart också en symbol för allt det men det är också ett smycke. Min man har inga andra smycken medan jag har örhängen och halsband som tex det jag fick i morgongåva på mig nästan varje dag.
Jag och min man hade förut heeelt olika ringar - han hade titanring och jag en fet diamantring... Bytte sedan in min ring och skaffade två breda, släta platinaringar, så nu har vi likadana och det känns jättebra!
Våra förlovningsringar är likadana, men bara jag har vigselring.
Sebastiana, är inte det standard i Sverige, att karln har en ring och kvinnan två?
Nopes, min fästman (ovant att säga/skriva *s*) friade i lördags 3/9, och i söndags köpte vi våra ringar. Jag visste innan att jag ville ha en med stenar, och hans skulle vara enkel och som en vanlig traditionell förlovningsring i vitt guld.
Min förlovningsring:
Min fästmans ring ser ungefär ut så här:
Nej, det är samma material (släta ringar i rödguld) men med olika bredd, höjd och kupning. Vi valde efter vad som kändes bäst och som såg bäst ut på våra respektive händer.
Våra förlovningsringar är likadana, för att visa att vi hör ihop. Och sen kommer vigselringarna att vara olika och bättre passa våra egna personligheter. Fast vi har ändå valt dom tillsammans.