• Liv

Rekommenderad frisör för håruppsättning (Sthlm)

Jag känner mig återigen lite vilsen i bröllopsbestyren. Det är drygt en månad kvar tills bröllopet och jag inser nu att det här med bröllopsfrisyr börjar bli ett ganska kritiskt moment. Jag behöver verkligen råd om vart jag ska vända mig.

Jag har haft i åtanke att gå till en frisör vid Medborgarplatsen då det kommer vara nära det hotell vi kommer bo på (vi bor där redan natten mot bröllopet). Jag vill slippa tidsödande och ksotsamma resor tvärs över stan.

Jag har länge dragit mig för att kolla upp någon frisör därför att jag själv haft i åtanke en väldigt enkel frisyr. Förmodligen helt utsläpt. Men då jag är lite osäker skulle jag vilja lägga håret i mer professionella händer som kan guida mig rätt i "enkla frisyrer-landet", där prissättningen också på ett skäligt sätt motsvarar denna enkelhet, framför en avanserad bruduppsättning. Jag är alltså inte beredd att lägga ut flera tusen kr på en uppsättning bara för att jag råkar stå brud.

Jag tror att detta är ett skäl till att jag dragit mig från att göra större efterforskningar. Jag mår lite illa över de prissättningar jag sett och hört att "brud-frisyr/uppsättningar" har och är inte den person som med ett gott samvete kan ramla in till en frisör där jag är ute efter en ren "festfrisyr" eller ska vara "tärna" för att kunna komma undan billigare. Jag kan bara inte ljuga eller komma med förvridna sanningar.

Eftersom tiden nu är knapp för att hinna springa runt på en massa frisörsalonger, som ligger i en del av stan jag knappt känner till, så stärcker jag alltså ut en hand till alla ni underbara här! :) Tips och rekommendationer?

• Svar på tråden Rekommenderad frisör för håruppsättning (Sthlm)
  • Smuppra

Rekommenderar Charlotte på Salong Creatif som ligger i Karlberg/St Eriksplan. Hennes priser ligger väl dock i klass med andras i stan, dvs fyrsiffrigt... Hon gjorde min bruduppsättning samt många tidigare frisyrer på mig. Jag ville också ha någon enkel. Gärna utsläppt, lockigt och med en tiara i. Den blev lite mer avancerad än så men helt perfekt.

Så här såg min frisyr ut:

• Tiisa
    http://sandraelizah.se/ den här tjejen kommer hem till mig, 1700 kr för håret betalar jag. Inkl provuppsättning och resan. Tyckte hon var jättegullig och lyhörd. Fin frisyr fick jag också, ska bli spännande att se den hela bröllopsdagen eftersom jag alltid har utsläppt!
  • Smuppra

Betalade ngt liknande Tiisa, inkl provuppsättning. Dock tar man ju sig till henne. Anledningen att jag inte vet priset är för att jag betalade prov- och bruduppsättning samtidigt som jag betalade klipp och sling, så vet inte exakt vad det ena och det andra gick på. Men ajg blev iaf glatt överaskad

• Liv

Ska definitivt kolla uppe ra tips. :)

Svar på tråden Rekommenderad frisör för håruppsättning (Sthlm)