• erika84

Någon som haft ett ROCKABILLY bröllop??

Ett rockabilly bröllop är just vad jag vill ha. Har redan börjat planrea lite men ge mig gärna mer tips och ideer.

Alla tips/ och ideer  välkomnas!

• Svar på tråden Någon som haft ett ROCKABILLY bröllop??
  • MsChevy
    Samma här!
    Vi ska inte ha det 100% rockabilly men röda tråden kommer vara rockabilly o 50-tal. 
    Rockabillyn kommer synas mest så här har vi tänkt: min frisyr o sminkning, M2B´s frisyr, näbbarnas klänningar. På kvällen kommer jag byta klänning till en från vivien of holloway (underbara rockabillyklänningar) 
    Mina skor kommer ha ett egendesignat tattoomönster (är det tänkt iaf). På borden tänkte vi ha lite grejer som fanns på en 50´s diner; servetthållare i aluminium, sugrörshållare, coola servetter med elvis o marilyn samt en modellbilsjänk. Ska försöka hitta en liten neonskylt oxå. Menyerna kommer vi göra som en 50´s diner meny.
    Inbjudningarna o programmen kommer ha en framsida som påminner om en filmposter från 40-50-talet.
    Självklart kommer vi åka jänk oxå! Skrattande 

Hur har ni tänkt? När o var ska det ske? 
  • andersson1970

Då kan jag tipsa om klänningar till tärnor, om ni ska  ha sådana?
    Denna köpte jag själv på e-bay, cirka 95,. inkl frakt. Passade som den skulle o bra kvalité.
  • andersson1970

Det finns en tråd som heter ungefär: inspirationsbilder från vår dukning...där är massa fint som skulle passa oxå.

• MsChevy

Hittade tråden!!! Och tack Andersson1970, för att du tipsade, det var helt klockrent! Precis vad jag letar efter! Vi hade kört fast lite, men nu kommer vi igång igen!!!!
    www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m4036148.html

Och den klänningen du la in, är hur underbar som helst! Jag gillar Vivien Of Holloway, de har liknande! 
    http://www.vivienofholloway.com/en/category/1950s%20Halterneck%20Circle%20Dress/ 

Jag har aldrig köpt nåt på E-bay, hur funkar det? 

• andersson1970
    MsChevy skrev 2011-08-18 09:12:04 följande:
    Hittade tråden!!! Och tack Andersson1970, för att du tipsade, det var helt klockrent! Precis vad jag letar efter! Vi hade kört fast lite, men nu kommer vi igång igen!!!!
    www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m4036148.htm...

Och den klänningen du la in, är hur underbar som helst! Jag gillar Vivien Of Holloway, de har liknande! 
    www.vivienofholloway.com/en/category/1950s%20... 

Jag har aldrig köpt nåt på E-bay, hur funkar det? 
    Jag har handlat massor där. Du känner till Tradera? Samma sak ungefär fast de har mycket utan auktion oxå, dvs man kan köpa direkt utan budgivning. Man reggar sig, skaffar ett paypalkonto oxå. Måste man ha när man ska betala.
    På paypal betalar du med kort, som måste vara verifierat. ( för säkerheten )
    Surfa runt, kan kännas rörigt i början, men man lär sig till slut hur man ska hitta och hur man ska leta.
    Du kan göra otroliga fynd, det har jag gjort. Men!!! Kolla för allt i världen frakten innan du beställer något. Och ställ in sökmotorn på " ship worldwide/ ships to sweden" man blir så besviken annars när man hittar något och de inte fraktar till Sverige.
    Lycka till!
  • MsChevy

Ah tack!!! DÅ ska ja se om jag begriper mig på det!

Typiskt nog har vår externa hårddisk pajat på nå vänster, o ALLA bilder, dokument o inspiration ligger på denRynkar på näsan 

• andersson1970
    MsChevy skrev 2011-08-18 09:33:48 följande:
    Ah tack!!! DÅ ska ja se om jag begriper mig på det!

Typiskt nog har vår externa hårddisk pajat på nå vänster, o ALLA bilder, dokument o inspiration ligger på denRynkar på näsan 
    IHHHHHHH!!!!! Död
  • MsChevy

inte kul alltså. Hoppas att det är datorn det är fel, den är ju typ 300 år gammal. M2B beställde en ny laptop till mig i födelsedagspresent, den ska komma vilken dag som helst nu, ska testa HDD i den o se om den funkar bättre. Annars vet jag inte vad jag ska mig tillGråter

Svar på tråden Någon som haft ett ROCKABILLY bröllop??