Inlägg från: andersson1970 |Visa alla inlägg
  • andersson1970

6mm bred ring med sten?

Lite OT:
    Har en f-ring som är 6 mm bred...och det ÄR brett. Utan sten.
    Kändes väldigt maskulint i början, men nu har jag vant mig. Och vill inte vara utan.
    Dock så tänker jag hur sjutton jag ska kunna ha en ring till sedan med tanke på bredden?
    Kommer oxå få göra som du, eller som jag är inne på: Skippa förlovningsringen och ha bara en helt annan ny vigselring sedan. Eventuellt kan man ju ha en ring till, men den får vara max 2 mm då, ja jo man kan ju ha bredare men.....njaeeee......

• andersson1970
    Tessann skrev 2011-08-18 10:03:15 följande:

Jag har en förlovningsring nu som är 6mm (har inte fått mina nya ännu) och jag tycker inte det är för brett.. tycker det är snyggt..

Men däremot så tror jag inte det blir snyggt att ha en till ring bredvid.. för då kan den ju högst vara typ 2mm.. och en 6 och en 2 tror jag ser konstigt ut.

Men som du säger att sätta en stor sten i den sen blir nog jättesnyggt!
    Så ska du bara ha en ring så ta en bred.. men jag kan nog faktiskt inte kalla denna 6mm för speciellt bred.

Tycker oxå det är fint, annars hade jag aldrig valt. Men å andra sidan våra ser kanske maskulina ut för det är blandat silver/guld och ett manligt mönster? Jag gillar inte duttinuttiga saker så mig passar den perfekt. Och alla kommentarer är om den att den är ovanlig, den syns, och den märks. precis som jag vill.
    Men bred vill jag nog kalla den med tanke på att de flesta har 2-4 mm.
    Och precis som du säger...hur gör man med en ring till? Max, absolut max 4 mmm får den vara.
Svar på tråden 6mm bred ring med sten?