Tårta eller dansen först?
Hur gör ni på själva festen? Äter ni middagen följt av tårtan och sedan dansar valsen?
Eller dansar ni och sedan äter tårta?
Hjälp mig...
Hur gör ni på själva festen? Äter ni middagen följt av tårtan och sedan dansar valsen?
Eller dansar ni och sedan äter tårta?
Hjälp mig...
På det bröllop jag var senast så fanns det efterrätt. Så tårta med kaffe kom fram ganska sent.
Då hade musiken, förinspelat, varit på en stund. Många tog sig redan då en svängom. Det var nog iofs inte meningen, men jag tror folk ville röra på sig. Sedan "plötsligt" var det dags för brudvals.
Efter den kom tårtan.
Deras planering var nog att efter middagen förflyttas in till danslokalen, köra brudvalsen & därefter tårta.
Då var klockan 2000 cirka, bröllopet började 1400.
Hade det inte funnits bakgrunsdmusik medans tårta & kaffe ställdes fram hade ingen dansat innan.
Vi funderar på att ha det så här:
Vi har ingen efterrätt utan tårta istället.
När det är dags för kaffe och tårta så severas kaffet i baren och så bryter vi borden, tillåter folk att röra sig fritt.
Efter kaffe och tårtan och inköp av avec så tar vi bröllopsvalsen och vi har lagt upp den så att den ska få fart på festen ordentligt.
Kanske ska ha lite mingel musik på när vi dricker kaffe och äter tårta???
Här blir det tårta först, vi har ingen efterrätt. Så vår dans ska starta dansen på golvet;)
Vi har efterrätt, sen blir det paus ett tag, då vi ska möblera om och folk får gå och röka och gå på toa. Sen ska vi dansa tango och sen tar vi tårtan. Därefter börjar dansen med två valser.
Här blir det tårta först, men det är inte säkert att det blir någon dans. I alla fall inte den traditionella bruddansen eftersom jag har så stora problem med min fot och inte är säker på att den "håller" så länge.
Om det blir någon dans så blir det en medeltida turdans tillsammans med våra tärnor och marskalker men det beror på om vi hinner träna innan och om min fot håller för det
Hade vi haft efterrätt hade vi nog valt att ta tårtan lite senare, när man dansat en stund. Men nu valde vi bort den - vi tänkte som så att istället för en medioker efterrätt och en halvgod tårta från ICA (typ) så satsar vi allt krut på tårtan och lägger lite mer pengar på en riktigt maffig och fin tårta från ett bra ställe! Och då vill ju folk inte vänta alltför länge efter middagen.
Nu har vi valt att lägga lite underhållning direkt efter middagen, så då får folk en liten chokladbit direkt efter mante medan de lyssnar på underhållningen, sen kör vi tårta och kaffe, och därefter kommer brudvalsen.
Vi åt tårtan först (toastmadame som satte schemat) och jag hade fått reda på att dansen skulle vara precis efter - vilket resulterade i att jag var alldeles för nervös för att kunna njuta av tårtan