• MySweetShadow

Köpa ring på Ebay?

Jag o min sambo ska gifta oss i Juli nästa år. O budgeten är väl inte den största med 2 småbarn o en inkomst. O de här med ringar är ju skitdyrt tyvärr. OM man inte kollar på Ebay då... Där finns ju allt! Jag har hittat en massa fina, ganska billiga, ringar där som jag blivit kär i. Men frågan är ju om man vågar köpa en därifrån? Vill ju inte bli lurad, alt. få hem en "fejkring"...

Någon som köpt sina ringar från Ebay? Tips på säljare?

• Svar på tråden Köpa ring på Ebay?
  • Jeram

Jag undrar precis samma sak, så jag puffar upp den här tråden. Hur gick det för dig, MySweetShadow?

• KhiraLii

Det beror ju på vad man menar med fejk. Det kryllar av behandlade stenar och ringar som bara är guldpläterade. De riktiga fynden är svårare att hitta

• Mudan

Rekommenderar också att köpa 'second hand' för att få mycket ring för pengarna!
    Kolla in Kaplans eller; www.lauritz.com.

• Jeram

Två kanske rätt så dumma frågor, men måste i alla fall ställa den. Om man köper en begagnad ring, kan man då låta ta bort eventuell gammal gravyr? Inte så kul att ha någon annans namn och datum där, menar jag...
    Vad kan detta kosta att få gjort?

Hur nogrannt är det med storleken om man köper begagnat? Vad kan man så att säga låta få gjort i efterhand i form av förstoring eller förminskning av ringen? OCh hur mycket kostar sånt?

• KhiraLii

Du kan slipa bort gravyr men jag vet inte vad det kostar.

Det finns en begränsning hur många storlekar man kan förstora/förminska en ring och jag tror det är någonstanns 1-2 storlekar. Ju fler diamanter i ringen desto svårare. Går de hela vägen runt om så går det i stort sett inte utan att plocka ur dem och göra om ringen.

• Jeram

Ok, tack! Så man måste alltså se till att inte köpa en ring som är så mycket för stor eller för liten om det ska funka. Och vad jag uppfattar så får det inte vara diamanter hela vägen runt heller. De flesta jag har tittat på har diamanter bara på själva ovansidan av ringen. Tack för tipsen!

Svar på tråden Köpa ring på Ebay?