• Hallonkräm

Någon med erfarenhet av the BodyShop?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-18 22:44
    Då vi försöker hålla en rätt tight budget så sökte jag runt och fann the BodyShop, ca 500 kr för en brudsminkning...

Någon som har erfarenhet av dem?

Tacksam för svar samt tips på andra, billiga, ställen!

• Svar på tråden Någon med erfarenhet av the BodyShop?
  • perfektionista

Kolla med Makeupstore. De kanske tar något mer om det är en brudsminkning, men jag personligen skulle inte köra på The body shop. Tycker inte att de verkar vara så mycket för smink utan mer för andra produkter.

Annars kan du ju gå dit och diskutera med dem för att se om ni har samma uppfattning om hur det ska bli.

Lycka till!

• Mandelmassa

Jag har oxå kollat på the Body Shop och jag tror att de kan vara bra. Har sminkat mig där förut och då blev det bra och de har mycket smink, ofta olika lanseringar och så. Så det behöver inte vara fel men kolla in utbudet och se om det kan tänkas passa dig.
    Makeupstore är oxå bra men tror de är dyrare och där gäller det att komma till rätt butik med rätt personal har jag märkt.

• Charmina

Jag har arbetat för The Body Shop och av min erfaranhet så är det inte många tjejer som är utbildade inom smink som arbetar där. På dom affärerna jag arbetade på så fanns det en tjej som var utbildad i smink, alla andra tjejer fick bara lov att utföra make-up rådgivningar då det var stor efterfrågan på det.

Så det är en liten chansning att anlita någon från Body Shop, jag råder dig till att begära en provsminkning.

Lycka till!

Svar på tråden Någon med erfarenhet av the BodyShop?