• Margaux

Vad kostar frakten med M&M's customprinted??

Hej!
    Har provat beställa 2,2 kg M&M med våra namn på och Just Married!... men måste tydligen ringa dem för internationell frakt...
    Såg att någon härinne beställt sådana men hittar inte tillbaks till tråden!

Vad betalade ni och hur mkt beställdes?

TAAAACK på förhand!!

• Svar på tråden Vad kostar frakten med M&M's customprinted??
  • Fossing77
    Margaux skrev 2011-08-19 13:33:15 följande:
    Hej!
    Har provat beställa 2,2 kg M&M med våra namn på och Just Married!... men måste tydligen ringa dem för internationell frakt...
    Såg att någon härinne beställt sådana men hittar inte tillbaks till tråden!

Vad betalade ni och hur mkt beställdes?

TAAAACK på förhand!!
    beställde mina hem till en kompis i NY, så postade hon dem hit sedan, så vi kom undan med frakt på $20, det blir dyrare om man låter dem skicka direkt hit från M&M... Jag ringde dem dock inte innan utan mejlade och frågade om frakt för den mängd jag vill ha och då sa de att jag var tvungen att mejla min beställning med alla detaljer som färg, tryck, osv till dem så de kunde lägga in den manuellt.. men ringa behövde jag aldrig. :) frakten räknar de ut åt dig när du mejlar och frågar, så du måste inte beställa för att få veta den :)
  • Margaux

Tack! Men jag hittar inte någon epost... tänkte också göra det nämligen. Har du adressen?
    Jag antar att det blir lite halvdyrt men hoppas på att jag kan komma undan lite billigare än de företaget som gör sjukt coola guld och silvermynt custommade, där var portot LIKA dyrt som all chokladen... ehhm. Det gick liksom inte helt hem hos mig.

Tack på förhand igen!!

• Margaux

Då har jag mejlat... Hoppas på snabbt svar!!
    Tack för hjälpen!

• BlomAnna
    Margaux skrev 2011-08-19 13:43:07 följande:
    Tack! Men jag hittar inte någon epost... tänkte också göra det nämligen. Har du adressen?
    Jag antar att det blir lite halvdyrt men hoppas på att jag kan komma undan lite billigare än de företaget som gör sjukt coola guld och silvermynt custommade, där var portot LIKA dyrt som all chokladen... ehhm. Det gick liksom inte helt hem hos mig.

Tack på förhand igen!!
    Vad var det för företag om man får vara lite nyfiken?
  • BlomAnna
    Margaux skrev 2011-08-19 13:54:52 följande:
    Då har jag mejlat... Hoppas på snabbt svar!!
    Tack för hjälpen!
    Meddela gärna här hur mycket det skulle kostade
  • Fossing77

Det är Mars nutrition...de som gör vanliga M&Ms å annan mat å godis. :)

För mig tog det 1-2 dagar innan de svarade på mejlet.

• Margaux
    BlomAnna skrev 2011-08-19 14:10:10 följande:
    Vad var det för företag om man får vara lite nyfiken?
    www.gocandy.com/
  • Margaux
    BlomAnna skrev 2011-08-19 14:10:42 följande:
    Meddela gärna här hur mycket det skulle kostade
    Dessvärre shippars inte M&Ms till Sverige. Det var tydligen inte tillåtet från svensk sida...
  • Fossing77

Konstigt, när jag mejlade dem så fick jag både pris uträknat och allt till Sverige, det enda var att jag var tvungen att beställa via mejl, inte via hemsidan. Stod till och med i deras FAQ att det var okej. Försökte jag beställa via deras sida själv så gick det inte, men via mejl till kundtjänst. Lättast är förstås om ni känner någon i USA att skicka beställningen till, dvs direkt uppge amerikansk adress, och sen få det skeppat hit via vanlig post. Annars finns ju www.shipito.com där du "får" en amerikansk adress att skicka till. Dvs, ditt paket fraktas till ett lager där det märks om enl dina instruktioner och skickas vidare till Sverige. Även detta ska vara billigare än att frakta direkt från Mars, har jag hört. Har Dick inte provat den varianten då jag gar kompisar i USA som hjälpte mig.

• Fossing77

Inte Dick, dock ska det vara.... Sabla iphone ;)

• Margaux

Jag har faktiskt en shipitto adress som jag kunde använt... men nu är det lite snålt med tid!

Detta var meddelandet jag fick:

We regret to inform you that we do not ship to Sweden. It is also has customs laws and restrictions prohibit our product.  This decision is not based from Mars Direct and is solely based on customs.

• Fossing77

Nog för att man inte får föra in mat och sånt hur som helst, men vad lustigt att vi fick så olika svar. Letat som en tok efter mejlet jag fick, men har nog raderat det.. De levererar toksnabbt dock, bara så du vet. När jag beställde fick min kompis hem dem till new york på under en vecka, sedan ytterligare nån vecka hit :)

• Margaux
    Fossing77 skrev 2011-08-25 09:39:25 följande:
    Nog för att man inte får föra in mat och sånt hur som helst, men vad lustigt att vi fick så olika svar. Letat som en tok efter mejlet jag fick, men har nog raderat det.. De levererar toksnabbt dock, bara så du vet. När jag beställde fick min kompis hem dem till new york på under en vecka, sedan ytterligare nån vecka hit :)
    Hade det inte varit choklad hade jag beställt via shipitto.... men nu kommer paketet med kylelement och ska helst inte var så länge i transit, shipitto tar också ett par dagar.... Det hade nog gått bra! Men vi får klara oss utan helt enkelt...... Det blir bröllop ändå! Men som sagt sjukt irriterande att de inte får lov att skicka hit det direkt!
  • Fossing77
    Margaux skrev 2011-08-25 10:11:27 följande:
    Hade det inte varit choklad hade jag beställt via shipitto.... men nu kommer paketet med kylelement och ska helst inte var så länge i transit, shipitto tar också ett par dagar.... Det hade nog gått bra! Men vi får klara oss utan helt enkelt...... Det blir bröllop ändå! Men som sagt sjukt irriterande att de inte får lov att skicka hit det direkt!
    Oj, mina e skickade helt utan kylelement mitt i sommaren å de klarade sig fint :)
Svar på tråden Vad kostar frakten med M&M's customprinted??