Inlägg från: Future Mrs S |Visa alla inlägg
  • Future Mrs S

Hjälp mig välja ringar

Jag har stirrat mig blind på ringar på nätet men jag blir inte direkt klokare av det, idag har iallafall m2b hjälp mig lite så nu står det mellan 4 olika kombinationer och jag hoppas att ni kan hjälpa mig med inputs.. :)

Kombination 1:
    Titanringar som på bilden fast jag vill ha blanka.

Kombination 2:
    Fast båda blanka och jag vill ha en större sten i mitten och en mindre på varje sida av den på första ringen.

+

Eller:
    Blanka igen

+
    Liknande schalins capella, hittar ingen bild online men titan den oxå

Kombination 4:
    Capella liknande

+
    slät titanring

Mina egna tankar är att jag vill ha ganska "blaffiga" ringar, alltså jag vill att det ska vara brett på fingret mellan 8-10mm. Jag vill att ringarna ska vara blanka, jag vill att dom ska passa ihop bra både form och utförande. 
    Jag vill att ringarna ska vara lite "classy"..

Vad tror ni?
    Jag har liksom ingen möjlighet att testa kombinationerna irl (förutom capella"kopian" och en slät det har jag provat men i fel storlek ;P) för det säljs väldigt få titanringar där jag bor och jag har inte möjlighet att åka längre bort än jag redan varit.. :/

• Svar på tråden Hjälp mig välja ringar
  • Future Mrs S
    fruhgan skrev 2011-08-20 18:45:47 följande:
    Annars tar du capella-ringen (den heter väl Very white sprinkle eller nåt sånt på titanringar.com?) tillsammans med ringen med 3 stenar från kombination 2? Jag tänker mig "Capella-ringen" innerst på fingret och den med 3 stenar ytterst....Det är snyggt i huvud iaf
    Åhh vad har ni för ringar? :) 
    Vi har släta i titan nu men min är alldeles förstor så jag ska få en ny istället men vi trivs verkligen med titanet! :)
    Ja men typ den fast stenarna går inte hela vägen runt på den jag kollat på (på smycka).. tror du inte det blir för mycket då? :D
    Jag vill ju ha MYCKET men jag vill fortfarande att det ska vara "classy" vilket är fel ord men det enda jag kommer på  ;D 
  • Future Mrs S
    LoJ skrev 2011-08-20 18:49:39 följande:
    Jag tycker helt klart kombo 1 är snyggast, mest "classy"
    Jag tänkte samma sak mest classy ;D jag ska ju ha dom länge liksom... men det är skitsvårt!!! gillar när det är lite mer oxå.. :/
  • Future Mrs S
    LoJ skrev 2011-08-20 18:59:55 följande:
    Om du vill ha mera då skulle jag göra om den smalare ringen till en alliansring, dvs fylla på med fler diamanter så att det ser ut som ett T ihop med andra breda ringen om du förstår hur jag menar . Jättesnyggt ihop med den bredare ringen + att det blir "lite mer"...
    Jag förstår precis hur du menar.. låter snyggt! :D 
  • Future Mrs S
    fruhgan skrev 2011-08-20 20:26:45 följande:
    Vi lånade ett ringmått frpn titanringar.com. Man beställer ringmått och hämtar ut för 300 kr eller nåt sånt och när man sedan skcikar tillbaka ringmåttet och beställer ringar så drar de av de där 300 kr från beställningen. Det kan vara bra ett bra sätt att få rätt storlek, de har en instruktion för hur man ska mäta om man vill ha breda ringar och tips på hur man gör beroende på hur ens fingrar ser ut. Vi beställde hem ringmåttet och mätte och det blev jättebra för oss, våra ringar har precis rätt storlek.
    Jättefin kombination! :)

• Future Mrs S
    SloveP skrev 2011-08-21 10:23:02 följande:
    Läste senast igår en tråd om att titanringar blir repiga snabbt och att de repar!! tex i hand fatet blir det tydligen gråa märken som ej går att få bort..Kan vara en liten sak att tänka på.
    tack för tipset men jag har redan titanring och kan verkligen inte hitta något jag är lika nöjd med :)
  • Future Mrs S

Typ alla vrekar tycka kobination1, ändå är jag osäker.. är rädd att jag kommer tycka att det är för "lite" liksom... :/

• Future Mrs S

Jag hade helst velat prova men det kan jag som sagt tyvärr inte, jag har varit i alla affärer som finns runt oss och har inte tid att åka längre än så.. men jag har iallafall testat så jag vet vilken bredd jag vill ha och vilken höjd.. 

Åhh jag gillar oxå första kombinationen men tanken har hela tiden varit något liknande "capella".. det finns för mycket fina ringar ;D

Jag vill ju ha något "classy" men ändå fräscht liksom...  

• Future Mrs S

Nu behöver jag verkligen bestämma mig! har 9 veckor kvar och måste beställa ringarna typ igår ;D 
    Känner mig fortfarande så kluven.. HJÄLP!

Svar på tråden Hjälp mig välja ringar