Brudiframtiden skrev 2011-08-22 21:47:42 följande:
Tack för förslagen...Problemet är att vi inte känner dem..det är min sambos gamla barndomskompis lillasyster...Inte en aning om deras intressen eller ens vilken stad de bor i..jag har aldrig täffat dem ens. och som sagt, jag vet inte hur länge de är kvar i Sverige...gaaah....jobbigt detta...
Nu har ju inte det här med dig att göra, men jag måste ändå skriva ut min förvåning över hur folk tänker när de bjuder in till bröllop!? =P Varför i hela världen bjuder de in så "avlägsna" personer funderar jag över. Men så är jag också en sådan som inte heller vill bjuda in avlägsna kusiner etc... vill sitta påmitt bröllop och känna att jag tittar ut över folk jag känner och som känner mig väl. Låter ju som om detta par är ett sådant som bjudit in typ 200 pers...
Över till din fundering: förstår att det känns jättesvårt med present då. Känner ni någon/har kontakt med någon som känner dem lite bättre som ni kan få tips av? Eller om de gjort någon önskelista? Känns ju som om de har ett så pass stort bröllop att de borde gjort en lista alternativt ha en toastmaster/madame man kan fråga?