Nagellacks tips? Hjälp!
Ahh.. behöver tips på vilket som är det mest snabbtorkande nagellacket som finns gärna inte för dyrt? Går det att hitta?
Ahh.. behöver tips på vilket som är det mest snabbtorkande nagellacket som finns gärna inte för dyrt? Går det att hitta?
Beror på vad du är ute efter? Klarlack eller färg? De flesta färgade lack torkar supersnabbt om du bara investerar i ett snabbtorkande överlack, t.ex Seche Vite. :)
Färg hade jag tänkt. Är ingen expert på ämnet men måste inte det färgade lacket torka först innan man kan måla på överlack? Men ska kolla upp seche vite =)
Tycker tyvärr att dom lack som torkar snabbt är rätt så dåliga, dom flagar snabbt och nöts otroligt mycket. Hellre ett som torkar "långsamt" men som man lägger ett par lager av. Ett som inte är så mycket lera i, som är lite mer transparent, tar inte lika lång tid att torka än sånna som är mer täckande.
Isadoras wondernail är bra, på ett bra topplack bara så sitter det som berget.
Ett värdelöst lack sitter lika bra som ett dyrt med ett bra överlack, men alla lack innehåller olika ämnen och kan fungera olika bra med varandra. :)
Det är därför vi nagellacksnördar har ett urval av topplack att testa oss fram med. ;) Jag är superdålig på att följa upp mina trådar, men skriv gärna till mig om du har frågor - jag har ganska bra övergripande koll iallafall.
Kram
Kan ni sätta ut lite bilder på era bröllopsnaglar? Jag lackar sällan naglarna och har aldrig varit på manikyr, men kommer att gå inför bröllopet. Jag behöver lite inspiration!