Fler som gifter sig i maj 2012?
Den 12e Maj är det dags! Jag och min blivande man har planerat detta i över ett år.
Vi visste redan direkt när vi träffades att det skulle vara vi och förlovade oss redan efter 3 månader.
Många i vår närhet trodde inte på oss och vart väldigt häpna när vi väl berätta att bröllopet kommer stå i maj.
Nu så här månaden innan är det mesta klart:
Kyrka -Bokat! men väntar på att höra från prästen(vi har ingen speciell så vi går på deras rullande schema)
Lokal-Bokat
Mat-Beställt! Buffe för 44 pers.
Dryck- En del är inhandlat och resten köps veckan innan.
Tårta- Ordnas av min bästa väns syster som är konditor och jätteduktig.
Brudens kläder - Allting klart och ska hämta klänningen hos sömmerskan nästa vecka efter att hon fick sy in.
Brudgummenskläder- Klart!
Ringarna- Köpta och ligger i byrålådan och hånas ;)
Dekorering i lokalen- Planerat och "provdukat"
Hår,Smink & Naglar - Ska en av mina närmaste vänner fixa. Kommer att provfixa hår och så nån vecka innan.
Svensexa & Möhippa -Planerat!
Hotellrum-Bokat! blir en mini smekmånad på 2 dagar.
Inbjudningarna ute sen i Jan och sista svars datum var 12e Mars.
Då vi avsade oss bröllopspresenter och bad om 300kr /per inbjudningskort för att täcka matkostnaden på mottagningen så har det ju då tyvärr medfört lite sura miner men det som smärtar mig mest är folk som säger att de ska komma på mottagningen och sen inte betalar in de 300kr trots att man gett de uppskov med 2 veckor. Till saken hör att det är bl.a. en av mina tärnor. Så just nu är jag ganska osäker på att hon kommer dyka upp. Hon har haft mycket omkring sig och jag har gett henne chansen att dra sig ur utan sårade känslor men nu har hon sagt att hon ska vara tärna så det återstår och se.
Nu är det bara att vänta ut tills vår stora dag kommer och vad jag har lärt mig av detta planerande är att de praktiska sakerna är inga problem men människor därimot kan man inte planera tillräckligt för.
Tack för att jag fick skriva av mig i ett forum där säkert fler än jag har dessa problem!
Kramar från Nrkpgbrud