Syrinx skrev 2012-01-10 15:37:23 följande:
Fyra månader bara, så är vi i maj! Hurra!
Emelie och Jonas, oj vad konstigt att inbjudningarna kom så olika! Men jag kan tänka mig att farmor blev glad när hon fick inbjudningskortet på torsdagen ändå.
Vi sitter med inbjudningskorten just nu, och det är ju mycket fix med dem, så jag kan tänka mig att det står lite still efter att de är ute! Det är väl egentligen vad som behövs ordnas precis nu också - de flesta andra saker är det ju ingen brådska med antar jag. Hur går det för er annars?
Tinzi, vad lite ni har kvar! Det verkar ju som att ni har hur gott om tid som helst, så skönt.
Vi ska få ut inbjudningskorten nu, annars är det
- kompletterande klädsel till både mig och fästmannen (underkläder och strumpbyxor till mig; väst, plastrong, näsduk och skjorta till fästmannen)
- samla ihop linnedukar, champagneglas, vinkaraffer och avecglas från loppis och generösa släktingar
- göra vigsel- och festprogram
- bestämma stycke till brudvalsen
- köpa alkoholen
- fråga pastorsexpeditionen om detaljer om kyrkan som riskastning, blomsterdekoration och tillgång till kyrkan
- boka hotellrum till oss
- komma på hur vi ska ta oss från kyrkan till festlokalen
- göra bordsplacering, men det går ju först när alla har svarat
Endlesslove85, vad ska ni ha för inbjudningskort? Har du någon bild?
LillaÄlvan, ni kanske kan ta en tur med häst och vagn i omgivningarna bara? Medan gästerna går till festlokalen och börjar mingla lite? Så får ni tid att smälta vigseln och skaka av er den sista nervositeten på egen hand. Det tror jag iallafall är ganska skönt!
Hur ska ni allesammans göra med boende? Bor ni alla på den orten där ni ska gifta er? Vi bor i Malmö men ska ju gifta oss utanför Vadstena, där jag är sommaruppvuxen. Pappa har världens mysigaste lilla torp därute, där vi gärna spenderar så mycket vi kan av somrarna, men det är av standarden ingen dusch (alltså badar man i Vättern - KALLT i slutet av maj och ofta hela somrarna) och torrdass... Alltså kanske inte det mest ideala när man ska göra sig i ordning för sin bröllopsdag.
Så vi funderade på om vi skulle boka hotellnatt från fredag till söndag, så kan vi ta en lång, varm dusch på morgonen innan vi gör oss i ordning på varsitt håll och ses först till vigseln. Sedan har man ju isåfall alla sina saker på plats när man landar i rummet på bröllopsnatten.
Vad tror ni om det? Och hur gör ni?
Kan så tyckas, men jag har en fixa lista månad för månad & känner bara STRESS! Mest över festhäftena som ska skrivas ut & jag inte hittar 100-150 gramsd billiga papper, de ska vändas manuellt i skrivaren & bara det kommer ta eh 2 veckor typ ;)
Men tror det kommer kännas bättre för varje sak man ordnar nu framöver, kostymen tillblivande köper vi nu i jan mm mm, dessutom insåg jag att jag glömde en del som RINGARNA!!!! ;) hehe! Had ejag varit rik hade jag löst allt IDAG, men ekonomin tvingar oss att ta det pö om pö vilket gör mig stressad. Är ett kontrollfreak som redan har sömnsvårigheter så vet inte hur detta skall gå ;)