• plin

så mycket alkohol gick åt på vårt bröllop

Som nybliven fru vill jag dela med mig av denna information.

Vi hade buffé och gästerna fick själva fylla på sina glas under både middag och fest.
    Vi hade 80 gäster och de flesta var våra vänner, dvs både unga och festsugna.

detta gick åt.
    1 box vitt
    4 boxar rosé
    5 boxar rött
    19 flaskor bubbel
    14 flak öl

festen höll på till 4 och enligt våra värdar var det ganska många som tog med sig en öl hem i taxin.
    min pappa berättade också att han hälde ut cirka 10 liter vin och öl som var halvdruckna dagen efter.  det fanns också en del kvar i vinboxarna.

Alltså om ni inte ska ha ett hejdundrande kalas som pågår hela natten så kan ni köpa ganska mycket mindre dricka! 

• Svar på tråden så mycket alkohol gick åt på vårt bröllop
  • Anna89

oj.. det var inte alls mycket?! 
    Vi kommer att vara ca 60 st och har köpt 8 boxar vitt och 6 boxar rött, 3 kator cider 10 kartor öl.... kanske är att ta i?! Iofs kommer vi också att ha buffe, men de blir bjudna på drycken till maten efter det blir det försäljning  

• BlomAnna

Väldigt bra info! Tack!

Köpte ni er alkohol på systemet eller åkte ni till typ Tyskland? Sitter och räknar på budgeten nämligen

• KhiraLii

Var det många som tog alkoholfritt av dessa 80?

• KhiraLii

En fråga till, bjöds de på flera glas bubbel?

• Jossis81

vi var 92 st, men alla drack inte
    För oss gick det åt:

20flak öl
    ca 18 vinboxar (både vitt och rött)
    10 flaskor  champagne
    2 flaskor baileys (1l)
    2 flaskor konjak (1l)
    50 cider

Så det är nog väldigt olika!
    Våran fest höll på till två å det var kanske nån som va lite för berusad :)

• KhiraLii

Tycker det här är toppen. Det finns många trådar där folk beskriver hur mkt de tänker handla men desto mindre där de berättar hur mkt de egentligen fick över

• plin
    KhiraLii skrev 2011-08-23 10:24:23 följande:
    Var det många som tog alkoholfritt av dessa 80?
    Det gick inte åt mycket av det alkoholfria. vi hade köpt 5 flaskor alkoholfri cider (till skålen och till maten), tre flaskor cola (det fanns 5 stycken minderåriga) och 6 flaskor bubbelvatten. Colan tog slut men det var typ 3 flaskor cider kvar och 3 flaskor bubbelvatten.
    vi hade karaffer med kranvatten på borden också.
    KhiraLii skrev 2011-08-23 10:35:15 följande:
    En fråga till, bjöds de på flera glas bubbel?
    Vi hade köpt 24 flaskor bubbel  och minglade med bubbel ute i solen i mer än en timme. Personalen (vi hade bara två tjejer som jobbade och det räckte fint) gick och erbjöd påfyllning hela tiden och det stod flaskor på ett bord så att man kunde fylla på själv också. ändå blev det som sagt fem flaskor kvar.

så jag antar att folk drack mer än ett glas. jag själv drack iaf tre. champagneglas är ju oftast ganska små! 
Svar på tråden så mycket alkohol gick åt på vårt bröllop