Bords placerings verktyget?!?!
Hur går man vidare när man gjort klart alla borden för att placera ut dom på bild så man har alla bord på rätt plats?? Går ju ej att stega vidare??
Hur går man vidare när man gjort klart alla borden för att placera ut dom på bild så man har alla bord på rätt plats?? Går ju ej att stega vidare??
Vi försökte göra i verktyget här, men det är så värdelöst! Gjorde i paint istället och det gick på ett ögonblick :)
Jag har till slut fått det att fungera riktigt bra på senare tid, men stör mig jättemycket på att det inte går att placera folk på ändarna på honnörsbordet! (Har E-bord.)
Kanoners med synpunkter!
Jag ska ta och gå igenom verktyget grundligt!
Jag kan tyvärr inte ändra något rent tekniskt men jag kan gå igenom och se vad det är som fungerar bra, mindre bra och inte alls.
Har ni några andra synpunkter på verktyget?
Sitter med det här verktyget just nu och planerar och tycker det hade varit bra med färger på platserna - antingen för att få bättre koll på damer och herrar, för att kunna märka upp blyga gäster och pratkvarnar eller få en färgöverblick på familjer och sällskap.
Dessutom vore det fantastiskt att kunna klicka och dra gästerna från gästlistan eller åtminstone från plats till plats. Tröttsamt att skriva och radera, särskilt då rutan där man skriver in namnet på gästen inte redan har markören som blinkar utan man måste till rutan med och klicka i den för att kunna skriva nåt.
Det var några tankar som jag hade.
Jag såg att man kan välja runda bord, bestämma antal platser per bord och sätta ut namn på de olika platserna för ett bord. Men förstår inte hur man ska göra för att skapa fler bord och placera ut hur de ska stå i förhållande till varandra i festlokalen?
Dessutom vore det fantastiskt att kunna klicka och dra gästerna från gästlistan eller åtminstone från plats till plats. Tröttsamt att skriva och radera, särskilt då rutan där man skriver in namnet på gästen inte redan har markören som blinkar utan man måste till rutan med och klicka i den för att kunna skriva nåt.
Jag tycker också att det är dåligt att man inte kan sätta stolar på kanterna (Ska ha E bord), och två gäster måste sitta på kortsidan....
Tack för alla tips!!
Tar förslagen vidare!
Jag stör mig på att alla namn skrivs över varandra, det blir så svårt att läsa!
Kan man inte ändra textstorleken så att all text får plats, eller öka storleken på bilden så att namnen får plats?
Öka bredden på borden? Hur skulle det hjälpa menar du? Då minskar ju avstånden mellan borden... Hur menar du?
I dagsläget har jag angivit korrekta mått, dvs en bordsbredd på 80 cm. Vilken bordsbredd menar du att jag borde ange? På ett E-bord med 5 tungor?
"byter lite mått" vilka mått menar du då? du behöver nog vara lite mer specifik är jag rädd....
Jag har dock 3 tungor på mitt men jag har bredden 90 och bredden mellan borden 90.När jag gjorde mitt så skrev jag in alla namn sen gick jag ett steg bakåt och ändra på måtten för att de inte skulle gå ihop. Så för mig funkade.
Det fanns inget alternativ där man kunde ange mått mellan borden. Och att göra borden bredare förvärrade problemet, det blev ännu mindre plats för texten. Så jag halverade bredden på borden istället, och då fick texten plats! Tack för tipsen!
Okey det måste varit för att du har 5 tungor...
Det var ett nöje att hjälpa till .. =)